دوره بین المللی ویژه علاقمندان به آشپزی ایرانی، فرنگی و مهاجرت

در دنیای امروز مردم به خوردن غذاهای مختلف و متنوع اهمیت زیادی می دهند. در هر کشوری مردم دوست دارند با فرهنگ غذایی کشورهای دیگر آشنا شده و غذاهای آنها را امتحان کنند. این تنوع تنها به معنای ورود غذاهای ملل دیگر به هر کشوری نیست ، بلکه تغییرات خاص و گاهی کوچک در غذاهای محلی هر کشور نیز می تواند این تنوع را برای مردم ایجاد کند.

در کنار این به دلیل شاغل بودن بسیاری از مردان و زنان، تمایل به استفاده از غذاهای رستوران و فست فودها افزایش یافته است. همه این موارد ضرورت وجود آشپزهای ماهر و متبحر را اثبات می کند. بسیاری از آشپزها در گذشته به صورت تجربی وارد این شغل شده اند. اما امروزه آشپزی یک حرفه تخصصی شده است. برای ورود به این شغل باید تخصص و دانش لازم را آموخت.

علاقه مندان می توانند پس از گذراندن مقطع دیپلم در صورت تمایل  رفتن به دانشگاه، می توانند در رشته  مدیریت هتلداری که آشپزی زیرمجموعه آن است ادامه تحصیل دهند. افرادی که در رشته های دیگر تحصیل کرده اند و یا نمی خواهند به دانشگاه بروند، می توانند در آموزشگاه های خصوصی دوره های مختلف آشپزی را دیده و مدرک معتبر دریافت کنند. در کنار موارد بالا که دانش آشپزی را به علاقه مندان منتقل می کند، کسب تجربه در موفقیت آشپز بسیار مهم و موثر است.

با کار عملی و تجربه است که او مهارت لازم را در آشپزی کسب می کند. بنابراین اگر فردی در خلال دوره های آموزشی، بتواند در جایی کار عملی کرده و آشپزی کند، در موفقیت آینده او بسیار تاثیرگذار است. موسسه پیشگامان آوا پارسه با در اختیار گذاشتن مواد اولیه تهیه غذا،این امکان را برای هنرجویان عزیز فراهم میکند که در کارگاه آشپزی به صورت عملی آموزش دیده و امکان مشارکت در تهیه غذا توسط هر هنرجو را فراهم میکند.

هدف دوره

این دوره جهت آشنایی در حد قبول فراگیران با اصول آشپزی و پخت انواع غذاهای ایرانی و فرنگی کسب آمادگی و مهارت لازم برای اشتغال در بخشهای گوناگون آشپزخانه کسب تجارب عملی و ارتقاء شغلی ادامه دوره های تکمیلی . کسب مهارت تا ایجاد ابتکارات عملی در آشپزی  و پخت غذاها… تدارک دیده شده است.

علاقه مندان با شرکت در این دوره آموزشی با  انواع غذاهای ایرانی ، فرنگی، سنتی ، انواع سالادها و سس های آن، انواع خورش ها، آشنایی با پخت انواع پلو، انواع سوخاری ها، انواع استیک، انواع کباب های بین المللی و ایرانی،  انواع دورچین و دلمه و فاهیتا، انواع سوفله و گراتن و غیره آشنا میشوند.

بازارکار و آینده شغلی آشپزی

آشپز می تواند در مکان های مختلف از جمله هتل ها، رستوران ها، فست فودها، مراکز تهیه غذا و یا آشپزخانه های صنعتی کار کند. با داشتن تجربه و صلاحیت کاری کافی می تواند سر آشپز یا مدیر آشپزخانه شود. همچنین می تواند مدیر رستوران شده و به صورت کیترینگ با سازمانها و شرکت های مختلف قرارداد ببندد. آشپز می تواند به طور مستقل کار کرده و برای خود رستوران، فست فود یا مرکز تهیه غذا راه اندازی کند. همچنین  برای علاقه مندان به آشپزی بهتر در منزل و ایجاد موقعیت های عالی در زمینه خود اشتغالی توصیه می شود.

آیین نامه تحصیلی هنرجویان پیشگامان آوا پارسه

مدت دوره: 5 الی 6ماه

زمان برگزاری: دوشنبه ها

مدارک لازم جهت ثبت نام دوره آشپزی ایرانی و فرنگی

  1. چهار قطعه عکس 4*3
  2. فتوکپی کارت ملی ۲ برگ
  3. فتوکپی شناسنامه ۲ سری (تمام صفحات)
  4. فتوکپی مدرک تحصیلی ۲ برگ (ابتدایی تا دکتری)

شرط صدور مدرک پایان دوره

آزمون  تئوری : در پایان دوره از هنرجویان آزمون کتبی توسط استاد موسسه از مباحث گفته شده در طی دوره ، برگزار میگردد.

آزمون عملی: هنرجویان می بایست از غذاهای آموزش داده شده در طی دوره یکی را به دلخواه درست کرده و به استاد مربوطه ارائه دهند.

پس از قبولی در آزمون های تئوری و عملی گواهینامه آشپزی ایرانی و فرنگی از طرف وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری صادر خواهد شد.