درباره دوره
MBA گردشگري
معرفی دوره MBA In Tourism
اداره موفق یک کسب و کار چندان آسان نیست و ردیابی نیروهای دست اندرکار در رقابت امروز بسیار دشوار است.هدف از MBA انجام بهتر کسب کار میباشدکه در آن مدیریت کسب و کار به شیوه علمی و کاربردی به دانش پژوهان آموخته می شود . MBA قصد دارد از خلاقیت و توانایی شما برای کارآفرینی و ایجاد فعالیتهای جدید در درون سازمان استفاده کند.
MBA گردشگری برای چه کسانی مناسب است
مخاطبان این رشته شامل طیف وسیعی از دست اندرکاران صنعت گردشگری هستند و حوزه های مرتبط با آن به شرح زیر است :
- مدیران،کارشناسان و شاغلین در دفاتر خدمات مسافرتی و صدور بلیط.
- مدیران، کارشناسان و شاغلین در هتل ها و سایر مراکز اقامتی کشور.
- راهنمایان و طراحان تورهای خارجی و داخلی.
- مدیران و کارشناسان سازمان های دولتی در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری.
- مدیران و کارشناسان حمل و نقل، مناطق آزاد، شهرداری ها و سایر دستگاهها.
- دانشجویان گردشگری و سایر رشته ها که قصد ورود به دنیای کسب و کار گردشگری را دارند.
- علاقمندانی که دارای زمینه های تحصیلی و شغلی غیر گردشگری هستند و مایل اند وارد این حوزه شوند.
سرفصلهای دوره
- مدیریت گردشگری
- رفتار و منابع سازمانی
- اقتصاد گردشگری
- مدیریت بازاریابی
- مدیریت مالی
- مدیریت استراتژی
- مدیریت مقاصد و جاذبههای گردشگری
- برنامه ریزی گرشگری
ویژگی ها و مزایای دوره
- بهرهمندی از دانش اساتید برتر و با سابقه کاری فعال در کسب و کار گردشگری کشور
- برقراری ارتباطات کاری و حرفهای بین فعالان و مدیران گردشگری کشور
- برگزاری سمینارها و کارگاههای تخصصی گردشگری و ارتقای مهارتهای کاربردی دانشپذیران
- توجه به کیفیت دورههای آموزشی و تمرکز بر مهارتهای کاربردی با توجه به محیط کسب و کار گردشگری
- امکان تحصیل در گرایشهای تخصصی خدمات مسافرتی، هتلداری، بازاریابی و تبلیغات گردشگری بر مبنای علاقه و یا حرفه دانشپذیران
- امکان ادامه تحصیل دانش آموختگان دوره MBA گردشگری در دوره هایPostMBA گردشگری و DBA گردشگری
- امکان ترجمه رسمی مدرک پایاندوره و ارائه به دانشگاههای خارجی
آموزه هاي دوره
- شناخت سیستم صنعت گردشگری و محیط کسب و کار
- شناخت فرصتها و چالشهای کسب و کار گردشگری
- مدل های تصمیم گیری در کسب و کارهای گردشگری
- آشنایی با منابع و پتانسیلهای گردشگری کشور
- تکنیک های پیشرفته تحقیقات بازار و مخاطب شناسی گردشگران
- تکنیک های پیشرفته برندسازی و تبلیغات گردشگری
- تکنیکهای مدیریت عمومی و سازمانی گردشگری
- فنون و مهارت های مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری
- برنامهریزی راهبردی گردشگری
- شناخت محیط ملی و بینالمللی تجارت گردشگری
- فنون و مهارتهای تامین منابع مالی و مدیریت سرمایه
- امکان سنجی و تدوین طرح های توجیهی گردشگری
- فنون و مهارت های مذاکرات تجاری گردشگری
- فنون و مهارت های فروش محصولات و خدمات گردشگری
- قوانین، مقررات و ضوابط کاربردی تجارت در گردشگری
- مدیریت کیفیت خدمات گردشگری
- سیستم های اطلاعاتی و مدیریت ارتباط با مشتریان