آژانس هواپیمایی قصرشیرین در یادداشتی چند جاذبه مهم گردشگری را معرفی کرد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا ، در این یادداشت کاخ پوتالا چین، بلندی‌های برجایا مالزی، موزه فرش باکو، مرکز خرید جانگ سیلون پوکت و معبد ویروپاکشا هند معرفی شده است.

کاخ پوتالا چین

صومعه مقدس بودائیان است که در شهر لهاسا تبت قرار دارد. نام این قصر از نام کوه مقدسی در آیین بودایی به نام کوه پاتالا گرفته شده است. قصر پوتالا مظهر بودائیسم تبتی است و بر فراز کوهستان سرخ در مرکز دره لهاسا قرار دارد این قصر بیش از هزار اتاق دارد و بالغ بر ۲۰هزار مجسمه و آثار بی‌نظیر هنری در آن قرار داده شده است .قصر پوتالا شامل قصر سفید و قصر سرخ و ساختمان‌های اطراف آن است .قصر پوتالا در یونسکو به ثبت رسیده است.

بلندی‌های برجایا مالزی

تپه‌ای با وسعت ۸هکتار و با فاصله ی ۸۰۰ متر از دریا، در نزدیکی شهر کوالالامپور بلندی‌های برجایا هیل مکانی آرام و زیبا است که معماری آن به شکل معماری قرن شانزدهم می‌باشد و شبیه به منطقه ی آلزانس فرانسه است.

هوای برجایا بسیار معتدل و لذت‌بخش است.امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی مانند هتل و مراکز خرید و همچنین یک دهکده ژاپنی و چایخانه سنتی در تپه برجایا جای گرفته است.

این تپه سرسبز و شگفت انگیز مکانی مناسب برای تفریح و استراحت و لذت بردن از آب و هوای مطبوع است.

موزه فرش باکو

شهرت جهانی فرش‌های آذری و طرح و نقش بی‌نظیر آن همواره چشم بینندگان را به خود خیره کرده است. بی‌جهت نیست که یکی از جاذبه های باکو، موزه فرش است. فرش‌های دستباف کار دست هنرمندان آذری و ایرانی و داغستانی در اینجا نگهداری می‌شود. طراحی ساختمان این موزه به شکل فرش لول شده است‌. این موزه قبلا موزه لنین نام داشت و در حال حاضر تبدیل به موزه فرش شده است. موزه فرش باکو بیش از هزار قطعه قالی و قالیچه دست باف دارد.

مرکز خرید جانگ سیلون پوکت

این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید پوکت است و در مرکز شهر پوکت واقع شده است.

در طبقه پایین این مرکز خرید برندهای مشهور مانند کلینیک، لانکوم، جورجیو آرمانی و … قرار دارد.

و در طبقه بالا لوازم‌خانگی و همچنین اشیای تزئینی و سوغات و کفش مردانه و زنانه عرضه می‌شود.

در طبقات دیگر، فروشگاه موادغذایی، فروشگاه لوازم ورزشی و فروشگاه لوازم صوتی و تصویری و دیجیتالی وجود دارد. این مرکز خرید دارای چندین کافه و رستوران است و انواع غذاهای تایلندی و اروپایی و… در آن ارایه می‌شود.

شما با گشت و گذار در این مرکز خرید می‌توانید هم خرید کنید و هم از امکانات تفریحی آن استفاده کنید.

معبد ویروپاکشا هند

یکی از جاذبه‌های برجسته هند معبد ویروپاکشا است که در شهر همپی در جنوب هند قرار دارد. این معبد در ابتدا معبد کوچکی بود که یکی از قدیمی‌ترین معابد هندو، در هند بوده است و بعدها گسترش یافته است و به یک مجتمع بزرگ تحت سلطه حاکمان ویجایانگارا درآمده است . این بنا در قرن هفتم پس از میلاد مسیح ساخته شده است. گفته می‌شود که  نمای این معبد فرمی خمیده از خدای هندو است.