سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به تازگی مصوبه تبدیل به وزارتخانه را به شرط حذف یک معاونت از مجلس گرفته و تفاهم‌نامه ایجاد شغل برای ۱۹۰ هزار نفر در گردشگری و صنایع دستی را با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی امضا کرده، درصدد تغییر معاون گردشگری و انتقال وی به معاونت سرمایه‌گذاری برآمده است.

به گزارش ایسنا، ۲۱ فرودین‌ماه امسال، پس از استعفای سعید اوحدی از معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علی‌اصغر مونسان، معاون گردشگری خود را با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت سرمایه‌گذاری این سازمان معرفی کرد که با توجه به قانون دوشغله‌ها و پایان اعتبار زمانی این حکم پس از چهار ماه، اکنون گویا قصد بر این دارد تکلیف معاونت سرمایه‌گذاری که مسؤول جذب اعتبارات دولتی و سرمایه‌های خصوصی برای بهره‌برداری پروژه‌های معطل گردشگری است، در شرایطی که کشور در آستانه تحریم‌های اقتصادی به سر می‌برد، روشن شود.

بنا بر اخبار تایید شده، محمد محب‌خدایی از معاونت گردشگری به معاونت سرمایه‌گذاری خواهد رفت. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تازگی تفاهم‌نامه ایجاد ۱۹۰ هزار شغل در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را با اعتباری بالغ بر ۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی امضا کرده است. اعتبار قابل توجهی که بنا به اعلام سازمان برنامه و بودجه، اگر از سوی اداره‌های این سازمان در استان‌ها جذب نشود، به سازمان‌های دیگری تخصیص خواهد یافت.

جابه‌جایی در معاونت گردشگری به معاونت سرمایه‌گذاری در شرایطی صورت می‌گیرد که گردشگری این روزها با چالش گرانی سفرهای داخلی و خارجی تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز و رکود تورمی درگیر است و گزارش‌هایی از افت سفر گردشگران خارجی به ایران رسیده است. در این شرایط بسیاری از آژانس‌ها تعدیل نیرو داشته‌اند و راهنمایان گردشگری از موج بیکاری که در دومین فصل پرکار گردشگری ایران در انتظار است، خبر داده‌اند.

 محب‌خدایی که از سال ۹۲ با عنوان معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با علی‌اصغر مونسان همراه است، اواخر مردادماه سال ۹۶ با حکم رییس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون گردشگری این سازمان شد.

درادامه این خبر با آواپارسه همراه باشید

معاون گردشگری

گفته شده ولی تیموری که هم‌اکنون مدیرکل دفتر مناطق نمونه گردشگری و زیرساخت‌ها در معاونت سرمایه‌گذاری این سازمان است، از جدی‌ترین گزینه‌ها برای معاونت گردشگری به شمار می‌آید. هرچند او به ایسنا گفت، «هنوز تصمیم قطعی در این‌باره گرفته نشده و حکمی صادر نشده است. »

تیموری از دی‌ماه ۹۳ تا ۹۷ مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در معاونت گردشگری بود.

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هنوز احکام قطعی این معاون را صادر نکرده است.

۱۰ مردادماه امسال مجلس با ۱۳۷ رای موافق طرح وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تصویب کرد؛ طرحی که باید در شورای نگهبان بررسی شده و در صورتی که تایید و سازمان به وزارتخانه‌ تبدیل شود، دولت سه ماه برای معرفی وزیر جدید فرصت دارد.

مرتضی شکوهی ـ مدیر کل امور مجلس معاونت مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ در روز تصویب این طرح با اشاره به بند دال ماده ۲۸ قانون خدمات کشوری مبنی بر این‌که دستگاه‌های اجرایی نباید بیش از پنج معاونت داشته باشند، به ایسنا گفته بود: سازمان میراث فرهنگی دارای شش معاونت «مدیریت توسعه»، «امور مجلس، حقوقی و استان‌ها»، «گردشگری»، «صنایع‌دستی»، «میراث‌فرهنگی» و «برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری» است که این قانون باعث می‌شود معاونت سرمایه‌گذاری و معاونت گردشگری با یکدیگر  ادغام شده و به یک معاونت تبدیل شوند تا تعداد معاونت‌های این سازمان به پنج معاونت برسد