معاون گردشگری گفت: اقداماتی در حال انجام است تا بتوانیم از محل ورود گردشگر خارجی، شاهد ارایه یارانه و معافیت مالیاتی در حوزه جذب گردشگر باشیم و این خدمات را به تمام حوزه‌های فعال در گردشگری تعمیم دهیم.

به گزارش ایسنا، محمد محب‌خدایی در دومین همایش نمایندگان دفاتر اطلاع‌رسانی و گردشگری ایران در خارج از کشور که از روز دوشنبه در کرمان آغاز شده، اظهار کرد: کرمان می‌تواند بزرگترین پایلوت گردشگری کشور باشد.

وی همچنین تاکید کرد: نمایندگان اطلاع‌رسانی گردشگری باید از همه ظرفیت‌های گردشگری استفاده کنند و باید تغییر نگرشی در جذب گردشگر داشته باشیم و دید خود را نسبت حوزه گردشگری تغییر دهیم.57549999

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور با بیان این‌که تاریخ برخی از روش‌های جذب گردشگری گذشته، یادآور شد: صنعت گردشگری بالاتر از نفت می‌تواند قرار گیرد، چرا که هر گردشگر یک هزار و ۲۰۰ دلار ارز آوری دارد.

وی ادامه داد: در صنعت گردشگری فقط داشته‌های ارزشمند ما به خارج صادر می‌شود، اما در سایر صنعت ها مانند نفت منابع ما به خارج از کشور صادر می‌شود.

او در ادامه از نبود تقویم گردشگری سخن گفت و افزود: کشورهای دیگر تقویم گردشگری دارند، با توجه به این‌که ایران اقلیم‌های متفاوت و قومیت‌های زیادی دارد، اما متاسفانه هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این ظرفیت نداریم.

وی سپس به پروژه شهر گردشگر اشاره کرد و با تاکید بر این‌که باید امکانات رفاهی گردشگری در این شهر فراهم شود، اظهار کرد: به همت جمعی نیاز داریم تا بتوانیم رونق صنعت گردشگری داشته باشیم که با تفکر و مدیریت فرا جزیره‌ای توسط بخش خصوصی می‌توانیم این مهم را تحقق دهیم.

محب خدایی ادامه داد: ۲۲ آیتم در حوزه گردشگری از جمله گردشگری کودک، آموزش، همایشی و نمایشگاهی داریم که باید در این حوزه‌ها نیز ورود پیدا کنیم، ضمن آن‌که اگر ایرلاین‌ها، ظرفیت‌های گردشگری را تبلیغ کنند باعث آشنایی همه مردم با جاذبه‌های گردشگری می‌شوند.

جهانگردی هتلداری پیشگامان آوا پارسه