درختکاری_موسسه بین المللی جهانگردی و هتلداری آوا پارسه

روز درخت‌کاری یکی از مهم ترین روزها در تقویم اکثر کشورهاست که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند. این روز معمولاً در روزهای پایانی زمستان یا روزهای نخست بهار است. در ایران، ۱۵ اسفندماه هر سال روز درختکاری نام گذاری شده است. همچنین هفته منابع طبیعی از ۵ تا ۱۲ مارس ( 15 تا 22 اسفند ) برای گرامی‌داشت و یاداوری اهمیت گیاهان تعیین شده‌است. روز درختکاری در بسیاری از کشور های جهان گرامی داشته می‌شود.

این روز برای نخستین بار توسط جولیوس استرلینگ مورتون (J.Sterling Morton) از ایالت نبراسکای آمریکا در تاریخ ۱۰ آوریل ۱۸۷۲ پایه گذاشته شد. بعدها این روز (Arbor Day) در ایالات متحده آمریکا به چهارمین جمعه آوریل، منتقل شد.

تقریبا در ۳۳ کشور جهان یک روز منحصر به فرد برای روز درختکاری، در نظر گرفته شده است که بیشتر توسط پویش های مردمی و طرفداران محیط زیست برگزار می شود. جالب است بدانید که ماهیت درختان در برخی کشورها به قدری زیاد است که اگر در ساخت یک ساختمان و هر پروژه دیگری در مسیر ساخت و ساز، درختی وجود داشته باشد، آن درخت هرگز قطع نخواهد شد و به زندگی اش ادامه خواهد داد و این مسیر پروژه است که تغییر خواهد کرد.

به دلیل اینکه ماهیت درختان به خصوص در کشورهای پیشرفته کاملا درک شده است و جان یک درخت به مانند جان یک انسان ارزشمند است. اگر هم درخت در مسیر یک جاده قرار گرفته باشد، آن را به یک محل مناسب دیگر برای ادامه زندگی انتقال می دهند.

 

هر درختی که به دست خاک می سپاری ، لبخند عمیقِ آسمان و حال خوب زمین را در پی دارد.
١٥ اسفند روز درختکاری گرامی باد.

2024-03-05T12:13:23+03:30