روز جهانی راهنمایان گردشگری_موسسه آموزش بین المللی جهانگردی و هتلداری آوا پارسه

۲۱ فوریه (دوم اسفند)

روز جهانی راهنمایان گردشگری گرامی باد.

راهنمایان گردشگری به عنوان بخش مهم و فعال این صنعت نقشی راهبردی در کیفیت برگزاری تورهای توریستی و رضایت گردشگران برعهده دارند.

نام‌گذاری و برپایی جشن راهنمایان گردشگری به سال ۱۹۹۰ باز می‌گردد. در این سال، ۱۵ کشور در جشن انجمن راهنمایان جهان شرکت کردند، از آن زمان، تعداد راهنمایان تور پیوسته در حال افزایش بود است. این گروه از جامعه که به عنوان سفیران صلح شناخته می‌شوند، در کمک به جوامع محلی، شناساندن ظرفیت‌های کشور و نگهداری از میراث ملموس و ناملموس کشور همیشه پیشتاز بوده‌اند.

در میان افراد فعال در صنعت گردشگری، راهنمایان به عنوان یکی از اصلی‌ترین افراد در مواجهه با گردشگران قرار دارند. با وجود تعاریف متعدد راهنمای تور، بر اساس تعریف انجمن راهنمایان تور اروپا (EFTGA) «راهنمای تور کسی است که گروه‌ها و یا بازدیدکنندگان انفرادی داخلی یا خارجی را در سایت‌های تاریخی، موزه‌ها و یا بناهای یادبود یک شهر یا منطقه راهنمایی می‌کند و تفسیری الهام بخش و سرگرم کننده از میراث فرهنگی و طبیعی و محیط زیست، به زبان مورد انتخاب بازدید کننده ارائه می‌دهد.»

همچنین بر اساس تعریف فدراسیون جهانی انجمن راهنمایان تور، راهنمای تور«شخصی است که بازدیدکنندگان را بر اساس زبان انتخابی آن‌ها راهنمایی می‌کند و میراث فرهنگی و طبیعی یک ناحیه را تفسیر می‌کند و این شخص به طور معمول صلاحیت راهنمایی در یک منطقه خاص را دارد که عموماً از طرف مسئولان به رسمیت شناخته می‌شود».

2024-02-22T11:07:57+03:30