یک کارشناس گردشگری گفت: بر اساس نظرسنجی ‌ها یکی از دل نگرانی‌های عمده گردشگران خارجی در کشور ایران حمل و نقل داخلی است با اینکه توریست‌ها اصفهان را دوست دارند، اما واقعا در زمینه حمل و نقل با مشکل مواجه هستیم نه خودروهای درستی داریم و نه رانندگی‌های ناوبرها بر اساس مقررات راهنمایی و رانندگی است.

محمد زاهدی در نشست امضای تفاهم نامه کمیسیون گردشگری و برند اتاق بازرگانی اصفهان با سازمان تاکسیرانی برای آموزش رانندگان تاکسی‌های عمومی در مورد گردشگری اظهار کرد: اهمیت حمل و نقل در گردشگری به اندازه‌ای است که می‌توانیم بگوییم گردشگری از طریق حمل و نقل به وجود می‌آید و این جابه جایی است که گردشگری را ایجاد می‌کند حال ممکن است این جابه جایی در مقصد رخ دهد و یا از مبدا به مقصدی انجام شود.

وی افزود: اگر گردشگری در مرکز یک دایره باشد، در محور اول دولت و بخش خصوصی و سیاست گذاری‌ها و در محور دوم بخش‌های عملیاتی گردشگری از جمله خدمات، اقامت، کسب و کار، امکانات تفریحی و حمل و نقل قرار می‌گیرد. آنچه محصول حمل و نقل و گردشگری است یک ویژگی خاص دارد و آن هم این است که گردشگر و مردم محلی از آن سود می‌برند. درادامه این خبر با پیشگامان آوا پارسه همراه باشید

0.047698001401674643_taknaz

این کارشناس گردشگری با اشاره به اینکه نمی‌توانیم میان رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و گردشگران تفکیک قائل شویم، ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم این تاکسی گردشگری است آن دیگری گردشگری نیست، یک گردشگر نمی‌تواند بفهمد کدام تاکسی گردشگری است کدام یک نیست، پس در این زمینه تفکیکی وجود ندارد.

زاهدی تصریح کرد: بر اساس نظرسنجی‌هایی که انجام داده‌ایم یکی از دل نگرانی‌های عمده گردشگران خارجی در ایران حمل و نقل داخلی است با اینکه توریست‌ها اصفهان را دوست دارند، اما واقعا در زمینه حمل و نقل با مشکل مواجه هستیم نه خودروهای درستی داریم و نه رانندگی ناوبرها بر اساس مقررات راهنمایی و رانندگی است به همین خاطر گاهی مسافران فرانسوی تفاوت اصفهان را با پاریس در نحوه رانندگی عنوان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل مناسب گردشگر سفر را برای توریست لذت بخش می‌کند، اظهار کرد: گردشگران در استفاده از حمل و نقل چند دسته هستند یکی از این دسته کولبرها هستند که از اتوبوس، مترو و سامانه تندرو استفاده می‌کنند، عده‌ای گردشگر مستقل هستند که تاکسی را ترجیح می‌دهند و عده‌ای هم با تور وارد می‌شوند که حرکت با حمل و نقل اختصاصی خود را تجربه می‌کنند. اما آیا یک کولبر می‌تواند از ناوگان حمل و نقل عمومی ما به راحتی استفاده کند؟

این کارشناس گردشگری با تاکید بر این موضوع که حمل و نقل گردشگران نیازمند یک سازمان دهی قوی به خصوص در سازمان‌های تاکسیرانی است، افزود: برقراری ارتباط درست، شناخت نیاز مشتری و انتقال سریع و سالم از جمله مواردی است که یک ناوبر باید برای گردشگران در نظر بگیرد. امروز وسایل نقلیه و ناوبران آنها واقعا مناسب گردشگر خارجی نیستند این مهم نیازمند یک سیستم درست و قوی است.

زاهدی با اشاره به اینکه سازمان تاکسیرانی باید رقیبان را بپذیرد و حس رقابت را افزایش دهد، گفت: برای مثال امروز تاکسی‌های اینترنتی سازمان تاکسیرانی را با مشکل مواجه کرده است اما باید این تاکسی‌ها را قبول کنیم چون با بگیر و ببند این تاکسی‌ها از دور خارج نمی‌شوند بلکه باید رقابت را پذیرفته و وارد میدان رقابت شد اگر به ارتقا سطح کیفیت بپردازند بی شک گردشگر خارجی نیز راضی‌تر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: تاکسیرانان می‌توانند از راه دیگری به جز مسافر تامین هزینه کنند، آنها فقط نیازمند ایده و خلاقیت هستند. ایده و خلاقیت می‌تواند انواع و اقسام کسب درآمد را برای یک ناوبر تاکسی ایجاد کند. / ایسنا

جهانگردی هتلداری پیشگامان آواپارسه