مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:توسعه و رونق اقتصادی در گرو توجه به صنعت گردشگری و تسریع روند اجرایی طرح های سرمایه گذاری است.

به گزارش ایسنا، مهندس رضا علیزاده اظهار کرد:در راستای تاکید استاندار گیلان برای اجرای طرح شب‌های روشن که ایجاد نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی در استان را دنبال می‌کند،با نگاه ویژه ای ابعاد موضوع مورد تحلیل قرار گرفت و ظرفیت های موجود امکان سنجی شد.

وی با بیان اینکه طرح شهر شب‌های روشن‌ با هدف ارائه خدمات ۲۴ ساعتی به مردم و گردشگران طرحی شده،افزایش درآمد حاصل از فروش برای برخی مشاغل که با نیاز گردشگر در ارتباط است را مورد تاکید قرار داد و گفت:توسعه گردشگری شهری، مدیریت اوقات فراغت شبانه شهروندان، مسافران و گردشگران، ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال پایدار، کمک به شادابی و نشاط مردم،استفاده از فرصت شب برای دور هم بودن اعضای خانواده در بازارهای شبانه و کمک به کاهش افسردگی از اهداف اجرای این طرح است .

علیزاده خاطرنشان کرد:اجرایی شدن این طرح به عنوان یک تحول مثبت می‌تواند در حوزه اقتصاد خرد پویایی و خلاقیت ایجاد کند و عنصر گردشگری در شهرهای گردشگرپذیر را پررنگ‌تر سازد.

وی در ادامه با اشاره به جزییات چند طرح جدید گردشگری،رفع موانع سرمایه‌گذاری برای صاحبان طرح‌های گردشگری را از موضوعات مهم برای توسعه این صنعت در گیلان خواند و افزود:توسعه و رونق اقتصادی در گرو توجه به صنعت گردشگری و تسریع روند اجرایی طرح‌های سرمایه‌گذاری‌ها است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خواستار حمایت و تعامل همه دستگاه‌های دولتی در پیشبرد سرمایه‌گذاری در استان شد.