مدیرکل میراث فرهنگی،  صنایع دستی و گردشگری گفت: جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر استان ایلام  نیازمند تاسیسات زیربنایی و توسعه‌ای در زمینه گردشگری برای جذب توریست و گردشگران است.

به گزارش ایسنا، «عبدالمالک شنبه‌زاده» در جلسه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، با بیان اینکه برگزاری این جلسات کمک می‌کند که مسائل و مشکلات حوزه گردشگری مطرح شود و در جهت رفع موانع بکوشیم، اظهار کرد: این صنعت در سال 1384 بعد از ادغام اداره کل میراث فرهنگی و ایرانگردی جهانگردی صنعتی نوپا محسوب می‌شود و حمایت ویژه از صنعت نوپای گردشگری ضروری است.درادامه این خبر با پیشگامان آواپارسه همراه باشید…

57459872

وی ادامه داد: بسیاری از مسائل و مشکلات گردشگری استان تا حدودی برطرف شده و برگزاری این جلسات می‌تواند مشکلات را به طور جد برطرف کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ضمن تقدیر از زحمات استاندار ایلام به خاطر توجه ویژه به صنعت گردشگری استان، گفت: بحث گردشگری یکی از صنایع اول است و بسیاری از کشورها از طریق گردشگری درآمد خود را تأمین می‌کنند و برخی از این طرح های گردشگری استان اعتبارات زیادی هم نمی‌خواهد که نیاز است بانک های عامل با اختصاص تسهیلات به آنها از این صنعت نوپا حمایت کنند.

شنبه‌زاده با تاکید بر اینکه جاذبه های گردشگری بی‌نظیر استان ایلام  نیازمند تاسیسات زیربنایی و توسعه ای برای جذب توریست و گردشگر است، تصریح کرد: امیدواریم با راه اندازی و بهره برداری از این طرح‌ها، علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق صنعت گردشگری در استان، مردم کشور و استان‌های همجوار عراق را  بیشتر با ظرفیت های این استان آشنا کنیم.

وی ادامه داد: دفاتر گردشگری پیشنهادها و راهکارهای موثری را برای بهبود وضعیت موجود و رسیدن به اهداف اداره کل ارائه کرده‌اند که امیدواریم با حمایت  بخش‌های خصوصی زمینه لازم جهت توسعه و رونق گردشگری مهیا سازد به عنوان اشتغال مولد و پایدار با درآمدزایی بالا مورد بهره برداری قرار بگیرد .

مدیرکل میراث فرهنگی با بیان اینکه توسعه صنعت گردشگری و تبدیل دیار کهن ایلامیان به یکی از قطب های مهم گردشگری کشور و منطقه، هدف اصلی ماست که این هدف بدون همبستگی، همراهی و مساعدت تمام نهادهای مرتبط، کارشناسان و متخصصان و به ویژه مردم خونگرم و مهمان نواز استان رسیدن به این هدف مهم میسر نخواهد شد .

دکتر «حشمت عسگری» معاون امور اقتصادی استاندار ایلام نیز با تاکید بر اینکه اساساً هدف از برگزاری این جلسات اشتغالزایی است ، گفت:  مطالعات و اقدامات زیادی  تحت عنوان طرح تکاپو انجام شده است که می‌تواند بخش مهمی از توسعه استان را محقق کند چون بخش گردشگری به عنوان اولین رسته طرح تکاپو معرفی شده است .

وی تصریح کرد: در طول چند سال گذشته به موضوع گردشگری توجه ویژه‌ای شده و  خوشبختانه تسهیلات خاصی برای توسعه صنعت گردشگری در نظر گرفته شده و با تعامل بانکها و با توجه به ظرفیت گردشگری مذهبی – طبیعی و تاریخی ، امیدواریم این هدف محقق شود.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: مرز مهران، حوزه صنعت و هم چنین توجه به زیرساختها باعث شده که استان ایلام در این زمینه مورد توجه قرار گیرد و انتظار از بخش خصوصی این است که بیشتر فعالیت‌های خود را بر اساس آنچه که شرایط امروزی جامعه می‌طلبد انجام دهند.

عسگری از میراث فرهنگی ایلام خواست با برگزاری جلسات متعدد با مدیران متخصص، جهت رفع موانع و مشکلات حوزه گردشگری،  اقدام کند.

وی گفت: منابع طبیعی خوشبختانه یک نگاه حفاظتی و حراستی در بحث گردشگری دارد. واگذاری در گردشگری طبیعی باید با همفکری دستگاه های عضو باشد که بتوان به نیازها پاسخ داد .ایسنا

جهانگردی هتلداری پیشگامان آواپارسه