رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری از وجود ۱۱ هزار تورلیدر در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، اویس کیانی در نشست تخصصی توسعه گردشگری با حضور فعالان حوزه گردشگری استان اظهار کرد: راهنمایان گردشگری هر کدام کارخانه‌ای هستند که محصول تولیدی آنها خاطره است.

وی با تاکید بر اینکه راهنمایان برای ایجاد یک خاطره خوب باید آموزش‌ها و مهارت‌های فنی ویژه‌ای را ببینند، افزود: در راهنمایی گردشگری کالای بومی خاطره است که راهنما آن را ایجاد می‌کند و البته راهنمای بومی برای توریست‌ها می‌تواند تعریف بهتری از منطقه داشته باشد.

کیانی راهنمایان را سربازان فرهنگی- امنیتی کشور عنوان کرد و گفت: اگر راهنمایان نتوانند به درستی با توریست ارتباط برقرار کنند گاهی زیاد بودن جاذبه نه تنها فرصت نیست بلکه تهدیدی برای منطقه محسوب می‌شود.

درادامه این خبر با آوا پارسه همراه باشید

گردشگری

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور خاطرنشان کرد: مهمترین عنصر گردشگری راهنما است که اگر رشد نکند تورهای غیرمجاز به راه خواهند افتاد.

وی منظور از رشد را بالندگی درونی برشمرد و افزود: با همکاری اداره کل میراث فرهنگی تورهای غیرمجاز قابل حل هستند و البته باید روی کیفیت راهنمایان کار کرد؛ راهنما اگر بهترین تشکل را داشته باشد اما محتوای خوبی ارائه ندهد و نتواند ارزآوری کند، نمی‌تواند ادعای فعال گردشگری بودن را داشته باشد.

کیانی با بیان اینکه باید به دنبال راهکار بود، ادامه داد: در لرستان باید بررسی کرد که این استان توسط چه کشورهایی سرچ می‌شود و حدود ۶۸ درصد از کسانی‌که مقصد گردشگری خود را تعیین می‌کنند از طریق یوتیوب است.

رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری کشور از وجود ۱۱ هزار تورلیدر در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰۰۰ مورد فعال هستند.

دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی جهت آموزش اصول و مبانی راهنمایی در تورهای داخلی و خارجی بوده و یکی از دوره های کوتاه مدت گردشگری زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که در آن به مباحث مربوط به فرهنگ و تاریخ ایران پرداخته می شود. افرادی که تمایل دارند راهنمای تورهای تاریخی و فرهنگی شوند، با شرکت در این دوره آموزشی هرچه بیشتر با تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران زمین آشنا خواهند شد و اطلاعاتی جامع در مورد ایران کسب خواهند نمود.