شناخت نشانه های افت روحی کارمندانتان به شما کمک خواهد کرد تا کیفیت خدمات دهی خود و میزان رضایت مندی مهمانانتان را افزایش دهید.

بازار اخبار و تجهیزات هتل: در باب اهمیت روحیه کارکنان هر صنعتی شاید تنها اشاره به آمار منتشره از سوی شرکت مشاوره ای Gallup کافی باشد که می گوید سالانه خسارت ناشی از افت روحی کارکنان که منجر به جابجایی و جذب نیروها و فقدان خلاقیت و کارایی در کارها و در نتیجه هدر رفتن زمان می شود رقمی در حدود ۴۵۰ تا ۵۵۰ میلیارد دلار است!

تجهیزات هتل - نکات مدیریت هتل و کارمندان هتل

از این رو شناخت علائم افت روحی کارمندان هر بخش از سوی مدیران سبب می شود تا پیش از رسیدن به نقطه خسارت نهایی یعنی اجبار به جابجایی و یا جذب نیروی جدید در حالی که پیش تر این افت ها اثرات مخرب خود را بر روی تجربه مهمانان گذاشته است، بتوان مانع از این زیان دهی شد. در همین رابطه شرکت مشاوره ای Benbria در مقاله ای به چهار نشانه افت روحی کارکنان در صنعت هتل و مهمان نوازی چنین اشاره کرده است:

حداقل کارها هم به سختی انجام می پذیرد

اگر می بینید انجام اکثر کارها به تعویق می افتد یا وظایف روزانه و بدیهی به سختی در حال انجام است، می تواند یکی از نشانه های افت روحی کارمندان شما باشد. این روند نشان می دهد که کارمندان خوشحال نیستند و در نتیجه رغبتی به انجام خلاقیت در جهت تسریع کارها و یا افزایش بهره وری ندارند و در واقع تنها تمایل به انجام کارهایی دارند که می تواند وظایف روزانه آن ها را مدیریت کند که در اکثر مواقع هم موفق به تکمیل آن ها نمی شوند.

هیچ علاقه ای به پیشرفت وجود ندارد

به طور طبیعی هر کارمندی علاقه دارد تا در محیط کاری خویش پیشرفت کند حتی اگر حداقل فرصت ها برای این مهم وجود داشته باشد اما اگر کارمندان شما دارای روحیه مناسبی نباشند حتی با وجود ایجاد فرصت های فراوان هم هیچ علاقه ای به استفاده از آن ها در نزد ایشان وجود نخواهد داشت. پس اگر کارمندانتان رغبتی به قبول مسئولیت یا تلاش های بیش تر در کارشان نشان نمی دهند، نشانه دیگری از افت روحی ایشان می باشد.

تمایل به استعفا زیاد است

بر اساس تحقیقی که انجمن ملی رستوران های امریکا انجام داده تنها در سال ۲۰۱۵ میزان جابجایی نیروها یا همان Turn Over نیروها در بخش رستوران های این کشور در حدود ۷۰ درصد بوده است. اگر چه دلایل بسیاری برای ترک کار از قبیل مکفی نبودن درآمد یا پیدا کردن موقعیت کاری بهتر و… وجود دارد اما وجود فضای پر روحیه در محیط کار و روابط دوستانه کارمندان با یکدیگر و احساس ارزشمند بودن برای مجموعه می تواند هر کارمندی را به شغل خود وابسته کند.

شکایات از خدمات دهی ضعیف در حال افزایش است

بارزترین نشانه افت روحی کارمندان شما، افزایش میزان اعتراضات و شکایات مهمانانتان از کیفیت ارائه خدمات است. اگرچه اعتراضات به خدمات می تواند دلایل دیگری داشته باشد که خارج از عهده کارمندان مانند کیفیت محصولات باشد اما وقتی صحبت از کیفیت ارائه خدمات می شود، منظور نوع تعامل کارمندانتان با مشتریان است. به یاد داشته باشید که ۶۶ درصد مشتریان در صورت نارضایتی از کیفیت ارائه خدمات دیگر تمایلی به آن برند و خدماتش حتی با وجود قیمت های مقرون به صرفه نخواهند داشت. بنابر این اگر کارمندان شما به هر دلیلی از کارشان ناراضی و روحیه مناسبی نداشته باشند به سختی می توانند در هنگام ارائه خدمات به مهمان روی خوش و گشاده نشان دهند.