سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه گفت: کار مرمت دو اثر تاریخی در این شهرستان به پایان رسید.

57591082

به گزارش ایسنا، «بهمن اخلاقی» با اعلام این خبر افزود: کار مرمت مسجد جامع و حمام بیرون دژ واقع شهرستان سرخه‌ به پایان رسید.

وی گفت: اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه با همکاری هیئت امنای این بناهای تاریخی، کار برداشت لایه‌های فرسوده، مرمت طاق‌ها، مرمت و شیب‌بندی بام و اجرای کاهگل این بناها را به انجام رساند.

اخلاقی با بیان این‌که کار سبک‌سازی، آجر فرش و بندکشی مسجد جامع سرخه 100 درصد انجام شد، تصریح کرد: کار مرمت اضطراری پشت بام حمام تاریخی بیرون دژ و کاهگل آن نیز انجام شد.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سرخه ادامه داد: به زودی کار نماسازی بام انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که تاریخ ساخت مسجد جامع سرخه به قرن اول هجری نسبت داده می‌شود، خاطرنشان کرد: این مسجد از دو شبستان مجزا مجاور هم تشکیل شده و به شماره 2325 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اخلاقی خاطرنشان کرد: حمام بیرون دژ نیز در محله بیرون دژ و در حوالی مسجد جامع قرار گرفته و قدمت آن به اواخر دوره زندیه و اوایل قاجاریه می‌رسد. این بنا به شماره 4425 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.