آخرین خبرها

مدیریت عمومی هتلداری

معرفی دوره مدیریت عمومی هتلداری

در اهميت صنعت هتلداری همين بس که مترادف است با آبروی ملی. امروزه آموزش و به سازی منابع انسانی بعنوان یکی از استراتژی های اصلی دستیابی به سرمایه انسانی و سازگاری مثبت با شرایط تغییر بعنوان دو مزیت رقابتی سازمانها ،قلمداد میشود و از این رو جایگاه و اهمیت راهبردی آن در بقا و توسعه صنعت هتل داری نمایان شده است . هتلها برای رسیدن به اهدافشان نیازمند منابع مختلف می باشند .یکی از مهمترین منابع هر هتل برای رسیدن به اهداف سازمانی منابع انسانی می باشد و توسعه منابع انسانی یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروزه توجه مدیران موفق و آینده نگر را به خود معطوف داشته است .آموزش کارکنان هتلها یکی از مهمترین روشهای توسعه منابع انسانی می باشد و هتلهایی که از مدیران آگاه و موفق بهره می گیرند ضرورت آموزش در هتلها را به درستی درک کرده اند و بهبود وتوسعه منابع انسانی را یکی از الزامات این صنعت قلمداد می کنند بطور کلی انسان مهمترین سرمایه و دارایی در همه هتلها می باشد . یا باید از آن استفاده کرد یا آنرا از دست داد .با این عنوان مسائل کلیدی بسیاری از هتلها در ارتباط با نحوه مدیریت و کنترل بر منابع انسانی مورد بررسی قرار می گیرد . تعیین نیازهای آموزش اولین گام برنامه ریزی آموزش کارکنان و در واقع عامل ایجاد و تضمین اثربخشی کارکرد آموزش و بهسازی است.

 

معرفی دوره مدیریت عمومی هتلداری

صنعت هتلداری صنعتی رو به تغییر است و این تغییر ادامه خواهد یافت. متناسب با این تغییرات، مدیریت هتل ها و نیز روند انجام فعالیت ها نیز باید شکل علمی و اصولی به خود بگیرند.گذراندن دوره آموزشی مدیریت عمومی در هتل می تواند به امنیت شغلی نیروی کار، در روند این تغییر اطمینان بیشتری ببخشد.

دوره آموزشی مدیریت عمومی هتلداری از دوره های کوتاه مدت گردشگری مورد تصویب سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می باشد که جهت آموزش اصول و مبانی مدیریت هتل ها برگزار می گردد. علاقه مندان این دوره آموزشی در کنار فرا گرفتن اصول ومبانی هتلداری، از فرصت دست یابی به تجربیات اساتید نیز بهره مند می شوند.

دراین دوره ۱۷۴ ساعته فراگیران با گذراندن کلاس های تئوری و عملی  با مباحث زیر آشنا می شوند

منابع درسی دوره مدیریت عمومی هتل:

۱-مدیریت هتل (مدیریت و سرپرستی در هتل، شناخت هتل و خدمات پشتیبانی)

۲-پذیره(فرانت آفیس)

۳-آداب معاشرت و الگوهای رفتاری

۴-مدیرت و نظارت در بخش اتاق داری و خانه داری در هتل

۵-حسابداری و هزینه یابی در هتل

۶-بهداشت فردی، ابزار و محیط در هتل

۷-مدیریت و نظارت در بخش خدمات پذیرایی در هتل

۸-زبان انگلیسی عمومی هتلداری

۹-مدیریت کیفیت و بازاریابی در هتل

۱۰-کارآموزی در هتل

آیین نامه تحصیلی فراگیران پیشگامان آوا پارسه

 مدت دوره: ۶ الی ۷ ماه

زمان برگزاری: سه شنبه ها ساعت ۱۴ الی ۱۸

الزامات یا پیش نیاز ها

علاقه به فعالیتهای خدماتی , سلامت کامل روحی و جسمی , خوش رویی و روحیه بالای میهمان نوازی. دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم برای فراگیران این دوره جهت صدور گواهی نامه الزامی است .

 

معرفی دوره مدیریت عمومی هتلداری

توصیه ها : آشنایی به هر چند زبان خارجی گامی است برای موفقیت هر چه بیشتر فراگیران.

مدارک لازم جهت ثبت نام دوره مدیریت عمومی هتلداری:

۱-چهار قطعه عکس ۳*۴

۲- فتوکپی کارت ملی ۲ برگ

۳- فتوکپی شناسنامه ۲ سری (تمام صفحات)

۴- فتوکپی مدرک تحصیلی ۲ برگ ( دیپلم و بالاتر)

 

شرط صدور گواهینامه پایان دوره

آزمون در پایان دوره از فراگیرانی که در دوره حضور داشته و غیبت ننموده اند آزمون لازم برگزار میگردد این آزمون  توسط اساتید موسسه و نمرات حاصله به عنوان نمره نهایی منظور می گردد.

دوره کارورزی: گذراندن ۵۰ ساعت دوره کاروزی در هتل

پس از قبولی در آزمون مربوطه وگذزاندن دوره کاروزی و ارائه مدرک دیپلم(حداقل) گواهینامه مدیریت هتلداری از طرف سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری صادر خواهد شد.