اولین شهردار مسلمان لندن، چشم‌اندازی نو برای شتاب بخشیدن به روند رو به رشد گردشگری در پایتخت انگلیس ترسیم کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از «شین‌هوا»، هدف از چشم‌انداز جدید گردشگری لندن که یک گزارش تحقیقاتی مورد حمایت بیش از ۱۰۰ فعال صنعت گردشگری و همچنین «صادق خان»، شهردار این کلانشهر است، افزایش چشمگیر شمار گردشگران پایتخت به بیش از ۴۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۵ است که شاهد رشد ۳۰ درصدی در مقایسه با ۳۱.۲ میلیون نفری خواهد بود که در سال ۲۰۱۶ از لندن دیدن کردند.

همچنین قرار است میزان هزینه گردشگران خارجی نیز تقریبا با ۵۰ درصد رشد به ۲۹ میلیارد دلار در سال ارتقاء یابد که ۱۴.۹ درصد بیشتر از آمارهای سال ۲۰۱۶ میلادی است.57549321

بر اساس اعلام یک شرکت تحقیقاتی در لندن افزایش شمار گردشگران در لندن تا حد زیادی تحت تاثیر نوسات ارزی است و نزدیک به دوسوم از گردشگران خارجی اعلام کرده‌اند در صورتی که نرخ ارز به سطح مطلوب‌تری برسد، احتمال بیشتری برای سفر به این شهر دارند.

همچنین بر اساس چشم‌انداز جدید گردشگری لندن، چین با ۱۰۳ درصد رشد، سریع‌ترین بازار گردشگران خارجی برای لندن خواهد بود و پس از آن هند با ۹۰ درصد رشد نسبت به آمار کنونی و پس از آن ایالات متحده و امارات متحده عربی هر دو با ۴۳ درصد رشد قرار خواهند گرفت.

«جاستین سیمونز»، معاون فرهنگی و صنایع خلاقانه شهردار لندن در گفتگو با «شینهوا» گفت: چین واقعا یک بازار بسیار مهم برای صنعت گردشگری شهر است. ما در ۱۰ سال آینده انتظار رشد چشمگیری در شمار گردشگران خارجی داریم.

صنعت گردشگری لندن ۱۱.۶ درصد و ۹ درصد به ترتیب از تولید ناخالص لندن و بریتانیا را به خود اختصاص می‌دهد و ۷۰۰ هزار شغل در پایتخت ایجاد کرده است.

بر اساس موتور جستجوی گوگل، لندن با پیشی گرفتن از بارسلون، رم، پاریس و آمستردام در رتبه نخست جستجوی شهرهای جهان قرار دارد. لندن همچنین در رتبه اول جستجو برای یافتن پرواز در میان شهرهای جهان قرار دارد.

چشم‌انداز جدید گردشگری لندن با کمپین تبلیغ این شهر برای فصل پائیز و با سخنرانی صادق خان در محل موزه تاریخ طبیعی آغاز شده است.

فرهنگ، هنر، تاریخ و میراث فرهنگی دلایل اصلی سفر گردشگران به لندن است و از جمله برنامه ویژه گردشگری این شهر در فصل پائیز می‌توان به رویداد «هری پاتر: یک تاریخ جادویی» در کتابخانه بریتانیا، برنامه موزه در شب و همچنین نمایشگاه فراری در موزه طراحی لندن اشارهد کرد.

گردشگری هتلداری پیشگامان آوا پارسه