عاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی گفت: باید سعی کنیم به زیبایی‌های تاریخی خود بازگردیم. این می‌تواند درآمدزایی داشته باشد و اصالت ما را در جهان نشان دهد.

به گزارش ایسنا، محب خدایی صبح امروز در حاشیه بازدید رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از موزه مردان نمکی، با بیان اینکه رونق گردشگری نوعی جریان‌سازی است و زنده ماندن اصالت به این جریان وابسته است، اظهار کرد: خانواده‌های اصیل زیادی هستند که در تردد گردشگران خود را نشان می‌دهند. ریشه تاریخی و میراثی ما اصالت ما است و این اصالت می‌تواند در درآمدزایی بسیار موثر باشد.57542019

وی ادامه داد: زمانی که پای تکنولوژی در میان نبود، این سفال‌ها شکل گرفته است. همه این موارد ریشه دارند. همچنین نقاله خوانی ما شاهنامه را بیان می‌کند و این بسیار مورد پسند ما است.

محب خدایی تصریح کرد: باید سعی کنیم به زیبایی‌های تاریخی خود بازگردیم. این می‌تواند درآمدزایی داشته باشد و اصالت ما را در جهان نشان دهد. فرهنگ و قومیت ما پتانسیلی قوی هستند و می‌تواند ارزآوری داشته باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی خاطرنشان کرد: ورود هر گردشگر به اندازه صادرات ۳۰ بشکه نفت درآمدزایی دارد و ما می‌توانیم به جای انتقال دارایی به خارج از کشور، ارزآوری داشته باشیم و همه استان‌ها باید به این جهت بروند.

وی افزود: اگر رونق داشته‌های خود را در حوزه گردشگری پررنگ‌تر کنیم، متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری در این حوزه جذب می‌شوند؛ چرا که می‌توانند با سرمایه کم از بازدهی زیاد برخوردار شوند.

خدایی یادآور شد: باید با زبان اقتصاد به موضوعات نگاه کنیم. زیان اقتصادی فقط به معنای درآمدزایی و پول نیست و اگر از منظر معنوی فرصتی را از دست دهیم، ضرر کرده‌ایم. باید جوانان وارد کار شوند و اصالت خود را حفظ کنند .

وی تاکید کرد: باید شرایط را طوری فراهم کنیم که فعالان در عرصه گردشگری احساس کنند که شخصیت ویژه‌ای دارند و تاریخ را انتقال می‌دهند. اگر نحوه برنامه‌ریزی روی داشته‌های‌مان را بلد باشیم، کمک شایانی در توسعه متوازن خواهد داشت.

خدایی خاطرنشان کرد: سازمان میراث‌فرهنگی مثل یک مرکز ثقل است که می‌تواند همه ارکان را به چرخش دربیاورد. خوشبختانه استان زنجان معادل استان اصفهان ظرفیت‌های تاریخی دارد ولی از نظر جذب توریست عقب مانده است. البته جشنواره ملی آش ایرانی به خوبی برگزار می‌شود و الگوی خوبی برای جذب گردشگری به شمار می‌رود.

جهانگردی هتلداری پیشگامان آوا پارسه