معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر گفت: در اجلاس UNWTO از کتاب «گردشگری ایران» که توسط سازمان جهانی جهانگردی تدوین شده رونمایی می‌شود.

به‌گزارش ایسنا، مسعود ملکی در جمع اعضای کمیته اطلاع رسانی رویداد همدان2018 با اشاره به روند برنامه‌های اجلاس UNWTO  اظهار کرد: ثبت‌نام اعضا در سایت   UNWTO باز است و برای این مهم تا پایان مهر ماه فرصت ثبت‌نام وجود دارد.

  وی با بیان اینکه دبیرکل سازمان جهانگردی و اعضای UNWTO برای چهلمین اجلاس جهانی جهانگردی در همدان اعلام حضور کرده‌اند، تصریح کرد:  برای جزئیات برنامه‌ریزی‌ها در زمینه اقامت در هتل‌ها، حمل و نقل هواپیمایی و محل برگزاری اجلاس در جلسات مختلف هماهنگی شده است. سازمان میراث فرهنگی نیز در کارگروهی چندین بار برای   UNWTO  جلسه تشکیل داده و برنامه‌ریزی‌ها را انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: اجلاس سازمان جهانی گردشگری با کنفرانس گردشگری کشورهای آسیایی متفاوت است و برنامه‌هایی مختص اعضای اصلی سازمان جهانی دارند.

 ملکی بیان کرد: نشست‌های تخصصی دبیرکل و برنامه‌های پیش تور و پس تور نیز در حال طراحی شدن است. در این اجلاس از کتاب «گردشگری ایران» که توسط سازمان جهانی جهانگردی تدوین شده رونمایی می‌شود و از سوی این سازمان به ایران هدیه می‌شود.

درادامه این خبر با آواپارسه همراه باشید

سازمان جهانی جهانگردی

وی خاطرنشان کرد: اعضای سازمان جهانی گردشگری که در همدان حضور می‌یابد در قالب گروه‌هایی از غار علیصدر و شهر جهانی لالجین بازدید می‌کنند.

 معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور نیز گفت: همدان تا همیشه باید سطح پایتخت کشورهای آسیایی بودن را حفظ کند این به آن معنا است که کسب  عنوان پایتخت گردشگری آسیا توسط همدان یک عنوان ماندگار خواهد بود.

به‌گزارش ایسنا، محمد محب‌خدایی در جمع اعضای کمیته اطلاع رسانی رویداد همدان 2018، عنوان کرد: کسب این عنوان برای همدان بیانگر آن است که از این به بعد این استان نه تنها باید سطح تعریف شده را حفظ کند بلکه باید آن را ارتقاء دهد این بدان معنا است که همدان باید برای 365 روز رویداد تعریف کند و زمینه ایجاد انگیزه برای سفر به همدان را رقم زند.

 وی عنوان کرد: از آنجا که گردشگری یک رویداد جهانی است در برگزاری برنامه‌های در سطح بین‌المللی در سطح مشارکت ملی در حتی بین‌المللی نقش تأثیرگذاری دارد.

 محب‌خدایی تأکید کرد: کنفرانس بین‌المللی همدان 2018 باید سطح گردشگری استان را به گونه‌ای ارتقا دهد که زمینه‌های توسعه در همه موارد را ایجاد کند و محور برنامه‌ریزی استان باید در همه بخش‌ها بر اساس گردشگری مدون شود تا بتواند همه محصولات این حوزه را در برگیرد.

 وی در زمینه چگونگی سطح برگزاری کنفرانس بین‌المللی همدان 2018 اعلام کرد: سطح این رویداد مطلوب و خوب بود و همدان توانست نمره قبولی را از لحاظ اجرا به خود اختصاص دهد.

وی در زمینه نقطه قوت برگزاری این کنفرانس تصریح کرد: نقطه قوت برگزاری کنفرانس بین‌المللی همدان 2018 انسجام عملکرد مطلوب مسئولان منطقه از جمله استاندار همدان، معاون عمرانی وی، نمایندگان مردم در مجلس، مدیران استانی و عوامل اجرایی بود.

 محب خدایی تأکید کرد: تکاپوی حوزه اطلاع رسانی و استفاده مطلوب از اصحاب رسانه در این رویداد توانست نقش بسزایی در انعکاس کنفرانس بین‌المللی همدان 2018 ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: رویداد ۲۰۱۸ همدان فرصت بزرگی در گردشگری کشور است که مقاصد جدیدتری را به مقصدهای بعدی ما اضافه کند. هر کشوری که بخواهد خود را به مقاصد جدید گردشگری وصل کند باید اول گردشگری داخلی خود را تقویت کند که خوشبختانه در همین راستا شاهد رشد فرهنگ گردشگری در همدان بودیم.

 معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با همت استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان و انسجام خوب در این استان، شاهد برگزاری رویداد گردشگری «همدان 2018»به نحو احسن  بودیم. این رویداد بزرگترین رویداد گردشگری کشور و جهان است و ظرفیت‌های استان همدان شایسته معرفی در جهان بود که امیدوارم شاهد حضور گردشگران بیشتری در این منطقه باشیم.