عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی باید در راستای تقویت بن‌مایه علمی صنعت گردشگری گام بردارند.

دکتر علی سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه صنعت گردشگری به عنوان سومین صنعت پول‌ساز در جهان و اولین صنعتی که بیشترین شغل را ایجاد کرده، اثرات زیادی بر فعالیت‌های اقتصادی و کارآفرینی دارد، اظهار کرد: اگر بخواهیم در راستای تحقق توسعه پایدار با توجه به جوانب اقتصادی، سیاسی، زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگی استان گام برداریم، چاره‌ای جز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی در زمینه‌های علمی و آموزشی در این صنعت نداریم.

وی ادامه داد: تربیت نیروی انسانی متخصص در رشته‌های مختلف گردشگری و جهانگردی از سوی دانشگاه‌ها می‌تواند در رسیدن کشور به اهداف و چشم‌اندازهای تدوین شده برای این صنعت، بسیار تأثیرگذار باشد.

سجادی خاطرنشان کرد: در این راستا دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی باید در راستای تقویت بن‌مایه علمی صنعت گردشگری کشور و در راستای ترویج و توسعه دانش عمومی و تخصصی فعالان حوزه گردشگری و جهانگردی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در مقاطع مختلف در این حوزه کنند.

این مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان افزود: دانشگاه‌های استان باید با توجه به ظرفیت‌های غنی گردشگری استان با هدف بهره‌گیری و بررسی علمی این ظرفیت‌ها و تربیت نیروهای ماهر و متخصص، اقدام به اجرای دوره‌های مرتبط با رشته‌های حوزه گردشگری کنند.

وی گفت: با نگاه آموزش همه‌جانبه در حوزه گردشگری می‌توان در این صنعت رشد قابل توجهی داشت.

انتهای پیام