نمایشگاه گردشگری در حالی از فردا در تهران افتتاح می‌شود که قرار است پای کودکان هم به دنیای گردشگری باز شود و با معرفی غذاها و موسیقی اقوام ایرانی، برای چهار روز جشنی در گوشه شهر به پا شود.

به گزارش ایسنا، در روزهایی که پایتخت سخت درگیر جشنوارههای هنری فجر است، اهالی گردشگری قرار است در چهار روز، سفرنامهها، تخفیف‌ها و محصولات گردشگری را عرضه کنند تا مردم پیش از رسیدن نوروز، برنامه‌ریزیهای خود را انجام دهند و حتی فراتر از آن برای یک سال آینده خود، سفرنامه‌هایی را تنظیم کنند.

طبق گفته معاون گردشگری، قرار شده این نمایشگاه محلی برای عرضه بلیت های تخفیف دار نوروزی هواپیما و قطارها باشد.

نمایشگاه گردشگری امسال که مثل همیشه قرار است با جُنگ و جشنواره موسیقی اقوام و عشایر ایرانی همراه باشد، بخش ویژهای را هم به کودکان اختصاص داده تا نه تنها موسیقی فولکور استانها توسط آنها اجرا شود که برنامهریزی سفرها و انتخاب مقاصد با درنظر گرفتن سلیقه و نیاز کودکان اتفاق افتد.

یکی از سالنهای این نمایشگاه که بخش جدید رویداد امسال به شمار میآید نیز به خوراکها و غذاهای ایرانی اختصاص دارد.

نمایشگاه گردشگری - کیش

در دو سال گذشته سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با برگزاری جشنواره غذاهای ایرانی در سراسر کشور، قصد داشت تغییری در سلیقه غذایی رستوران‌ها ایجاد کند که البته در این کار ناموفق بود، حالا گوشه‌ای از نمایشگاه گردشگری به خوشمزه ترین انگیزه سفر در عصر حاضر اختصاص داده شده است.

بوم‌گردی و هتل‌ها نیز نه تنها قرار است در نمایشگاه چهار روزه گردشگری امکانات خود را به نمایش بگذارند بلکه فرصتی فراهم کرده‌اند تا از تخفیف‌های آن‌ها در زمستان و همچنین در سال ۹۷ مطلع شد.

در سالن گردشگری «سلامت» که همانند هر سال هتل بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و فعالان این حوزه حضور دارند، طبق وعده رییس انجمن گردشگری سلامت قرار است، بخشی به چکاپ و مشاوره‌های رایگان پزشکی اختصاص داده شود.

صنایع دستی که چند سالی است به نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اضافه شده و همیشه به محاق رفته و معمولا سالنی دور از دسترس در اختیار داشته، امسال هم بدون تغییر وضعیت در سالن سال گذشته جانمایی شده و با گذر از سالن غذا و گل یا آژانس‌های مسافرتی، می‌توان سراغ آن رفت.

گردشگری الکترونیک و سامانه‌های رزرواسیون انلاین، گردشگری ورزشی و طبیعت گردی، خدمات و تجهیزات هتلداری و آژانس‌های مسافرتی، مراکز گردشگری، مناطق آزاد، دانشگاه‌ها، نرم افزار، کتاب و نشریات، بانک و بیمه از دیگر بخش‌های یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران هستند که از سوم تا ششم بهمن ماه محصولات و توانمندیهای خود را به نمایش می‌گذارند.

طبق اعلام معاون گردشگری قرار بود امسال ۷۰ شرکت خارجی هم حضور داشته باشند که به خاطر وضعیت تهران در یک ماه گذشته و اخبار منفی مخابره شده در سطح جهان، برخی از آنها انصراف دادهاند.

هر چند این نمایشگاه همواره فرصتی برای کشورهای حاضر بوده که مشتری‌های یک ساله خود را از ایران جذب کنند. سال گذشته روسیه حضور پررنگی را در این نمایشگاه تجربه کرد که تا حدی موفق شد بازار گردشگری ایران را به نفع خود تمام کند. این تجربه را یونان و ترکیه نیز در سال‌های پیش از سر گذرانده‌اند.

نمایشگاه گردشگری تهران از فردا ساعت ۱۰ صبح در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح می شود که تا روز جمعه ششم بهمن ماه ادامه دارد.

ساعت بازدید این نمایشگاه هر روز از ۹ صبح تا ۶ عصر است که پس از آن در محوطه باز نمایشگاه، تا ساعت ۲۱ اجرای موسیقی زنده اقوام و چادرهای عشایر ادامه خواهد داشت.