معاون گردشگری از اجرای طرح عیدانه «تقدیر به امضا مردم» با هدف ایجاد انگیزه بین تاسیسات گردشگری و دستگاه‌ها برای خدمات‌دهی بهتر و کیفی‌تر خبر داد.

محمد محب‌خدایی به ایسنا گفت: همزمان با فعال شدن سامانه نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که اطلاعاتی از مراکز رفاهی خدماتی را در اختیار مردم قرار می دهد و امکان ثبت شکایت آنلاین را فراهم خواهد آورد، بخش «تقدیر به امضای مردم» نیز راه‌اندازی می‌شود.

به گفته او، در جریان این طرح مردم علاوه‌بر ثبت شکایت‌هایشان در سامانه ۰۹۶۲۹، می‌توانند نام و عکس دستگاه‌ها، مراکز خدماتی، اداری و رفاهی و یا مراکزی که بهترین راندمان، خدمات و حتی برخورد را داشته‌اند، ثبت کنند که در ادامه به قید قرعه از فرد ثبت‌کننده این اطلاعات و دستگاه منتخب، تقدیر و جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

آغاز دور اول سفر‌هاي نوروزي - محور تهران - مشهد

در سامانه ۰۹۶۲۹ که به نقشه گوگل، سامانه بهمراه، آب و هوا، فرودگاه‌های کشور، سازمان راهداری، راهور ناجا و راه‌آهن متصل است، شماره‌های ضروری اداره‌ها و سازمان‌ها در هر استان، پایانه‌های مسافرتی، مراکز اقامتی، مناطق گردشگری و تفریحگاه‌ها، نقشه ایران، مراکز درمانی، آژانس‌های گردشگری، خدمات رفاهی در اختیار قرار گرفته است.

این سامانه هنوز کامل نشده و به گفته معاون گردشگری بخش‌هایی چون شکایت آنلاین و تقدیر به امضای مردم بزودی به آن اضافه خواهد شد.

جشنواره عیدانه که در جریان آن قرار است در برخی استان‌ها خدماتی چون هتل با تخفیف به مسافران داخلی و خارجی عرضه شود، از ۲۵ اسفندماه همزمان با شروع تعطیلات نوروزی آغاز می‌شود.