مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان از افزایش 55 درصدی گردشگران خارجی روستای صخره‌ای میمند شهربابک خبر داد.

به گزارش ایسنا، «محمود وفایی» با اشاره به افزایش شمار گردشگران داخلی و خارجی روستای صخره‌ای میمند، افزود: این افزایش 55  درصدی گردشگران نسبت به سال‌های گذشته دور از انتظار نبود که خوشبختانه اتفاق افتاد.
57587197
وی اظهار کرد: با ثبت جهانی روستای میمند، گردشگران زیادی از کشورهای اروپایی و کشورهای آسیایی به‌ویژه کشور چین به این روستا سفر کرده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با بیان این‌که ثبت جهانی آثار تاریخی و مناطق گردشگری تأثیر بسزایی در جذب هر چه بیشتر گردشگران دارد، تصریح کرد: ثبت جهانی هر اثر نوعی تبلیغ برای جاذبه‌های گردشگری آن کشور محسوب می‌شود که باید در شناساندن هر چه بیشتر این آثار تلاش بیشتری بکار برده شود که در این زمینه بخش خصوصی می‌تواند راه گشا باشد.

وی به ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای حضور گردشگران در روستای صخره‌ای میمند اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون چهار اقامتگاه بوم‌گردی و یک رستوران سنتی راه‌اندازی شده و بلدهای محلی و راهنمایان گردشگری آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند تا نیازهای گردشگران را برطرف کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان به افزایش شمار گردشگران در دیگر مناطق گردشگری استان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه ثبت پنج اثر استان کرمان در فهرست میراث جهانی، گردشگری این منطقه را بسیار متحول کرده است.