معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از افزایش 50 درصدی جذب گردشگران داخلی در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت 600 هزار و 300 نفر گردشگر داخلی از آثار تاریخی استان همدان بازدید کردند.

«علی خاکسار» در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال 5500 نفر گردشگر خارجی از استان همدان بازدید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد تغییر محسوسی در این حوزه نبودیم.

وی با اشاره به این‌که مهر و آبان بیشترین میزان حضور گردشگران خارجی در استان است، افزود: بازدید از تپه تاریخی هگمتانه، آرامگاه بوعلی‌سینا، آرامگاه باباطاهر و گنبد علویان در صدر مکان‌های تاریخی پر بازدید گردشگران داخلی و خارجی بودهاست.

57313245

خاکسار درباره برنامه‌های آینده این اداره‌کل در زمینه جذب گردشگران گفت: تبلیغات در این زمینه یک کار تخصصی وچند وجهی است که با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، بخش خصوصی و سایر دستگاه‌های دولتی باید انجام گیرد که البته تبلیغاتی در این زمینه آماده و پخش شده است.

وی یادآور شد: برگزاری دو رویداد مهم بین‌المللی در سال‌های 96 و 97 زمینه جذب گردشگران داخلی را به خوبی فراهم خواهد کرد و به معرفی بهتر شهر همدان به جهانیان خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: در اواخر سال 96 همدان به عنوان پایتخت تاریخی آسیا میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی عضو مجمع گفت‌وگوی کشورهای آسیایی خواهد بود که در زمان حضور این افراد تبلیغات گسترده‌ای به منظور معرفی شهر همدان انجام خواهد گرفت.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان یادآور شد: با توجه به اینکه این رویداد در دی‌ماه سال 96 برگزار خواهد شد برنامه‌های زمستانه خوبی برای معرفی استان درنظر گرفته‌ایم.

خاکسار به رویداد بین‌المللی دیگری اشاره کرد و گفت: همدان در آبان‌ماه سال آینده میزبان چهلمین نشست مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی را بر عهدهگرفته که با حضور 500 عضو وابسته این سازمان از 156 کشور دنیا در همدان حضور خواهند یافت.