صدور رایگان پروانه ساخت هتل در تبریز و مذاکره با اسپانیایی ها برای هتل سازی در ایران، مهم ترین اخبار هفته گذشته صنعت هتل کشورمان بودند.

بازار اخبار و تجهیزات هتل: در هفته ای که گذشت، شهردار تبریز اعلام کرد که صدور پروانه ساخت هتل در این شهر به مناسبت برگزاری رویداد تبریز ۲۰۱۸ رایگان انجام خواهد شد. همچنین معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران از مذاکره با طرف اسپانیایی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری و ساخت هتل در کشورمان خبر داد. در ادامه نگاهی به این اخبار و سایر اخبار مهم هفته گذشته صنعت هتل کشورمان شده است:

پروانه ساخت هتل در تبریز رایگان صادر خواهد شد

بنابر اعلام شهردار تبریز صدور پروانه ساخت هتل در این شهر به رایگان انجام خواهد شد. صادق نجفی در نشست مشترک ستاد ملی سیاست گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای تبریز ۲۰۱۸ در این باره گفت: با بررسی آئین نامه‌ها در موضوع زیرساخت ها تصمیم بر آن شد هر سرمایه گذاری در تبریز هتل بسازد شهرداری بابت صدور پروانه آن یک ریال هم دریافت نکند. به گفته وی، با ایجاد زیرساخت‌های جدید ظرفیت هتل های این شهر که هم اکنون نزدیک به ۸ هزار تخت است به دو برابر خواهد رسید.تجهیزات هتل - هتل بین المللی شهریار تبریز

مذاکره با اسپانیایی‌ها برای ساخت هتل در ایران

معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران از مذاکره با اسپانیایی ها برای ساخت هتل در ایران خبر داد. محمدرضا کرباسی با اشاره به سفر گروهی از اتاق بازرگانی ایران به اسپانیا در شهریورماه سال جاری گفت: این برنامه در پی سفر سال گذشته هیات تجاری به ایران و دعوت رئیس اتاق بازرگانی اسپانیا است که بر همین اساس نشست هایی برای توسعه همکاری‌های تجاری در مادرید و بارسلون برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه موضوع گردشگری یکی از مباحث مذاکرات خواهد بود، افزود: بخشی از فعالیت‌ها و مذاکرات هم به جذب سرمایه خارجی و سرمایه گذاری اسپانیایی‌ها در ایران مربوط می‌شود همچنین دو کشور برای ساخت هتل‌های چند ستاره در ایران نیز مذاکره خواهند کرد.

توقف عملیات عمرانی پروژه هتل قنات در یزد

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، عملیات عمرانی هتل قنات این یزد به دلیل مغایرت با مفاد مجوز صادره متوقف شده است. فاطمه دانش یزدی در این باره به مهر گفت: میراث ‌فرهنگی استان یزد پیش از این مخالفت خود را با هرگونه عملیات عمرانی غیرکارشناسی در این هتل اعلام کرده بود اما مسئولان هتل قنات بدون هماهنگی اقدام به اجرای عملیات عمرانی غیرکارشناسی از جمله اجرای بالکن در ضلع جنوبی به صورت سقف تیرآهنی در دو طرف تالار کرده اند که بر خلاف مجوز صادر شده بوده است.

دانش یزدی با بیان اینکه پروژه هتل قنات در عرصه ثبتی بافت تاریخی شهر یزد قرار دارد، گفت: با اینگونه اقدامات، مشکلات زیادی گریبان بافت تاریخی وسیع ترین شهر خشتی جهان را می‌گیرد و یکپارچگی بافت و زحمت‌هایی که در طول این سال‌ها برای جهانی شدن این شهر انجام شده است را از بین می‌برد.

کلنگ ساخت هتل لابوس در رامیان به زمین زده شد

با حضور معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان کلنگ ساخت هتل لابوس در رامیان به زمین زده شد. رحمان فرمانی دراین باره گفت: در منطقه رامیان علاوه بر این پروژه، چهار متقاضی برای هتل بین راهی و در بخش خانه مسافر هم ۱۷ متقاضی وجود دارد. گفتنی است این هتل ۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع مساحت دارد و با مشارکت بخش خصوصی در ۳ طبقه ساخته می شود.