پیشگامان آوا پارسه موسسه آموزش جهانگردی و هتلداری است.این موسسه ازطرف وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برای اجرای دوره های مختلف مجاز شناخته شده و دارای مجوز رسمی می باشد . موسسه آموزشی پیشگامان آوا پارسه بیش از یک دهه از فعالترین موسسه تخصصی بخش خصوصی در حال حاضربوده و دوره های آموزش کوتاه مدت درزمینه جهانگردی و هتلداری برگزار می نماید . هدف دوره های مزبور ارتقاء مهارت وویژگی های افراد شاغل درصنعت جهانگردی و هتلداری و آموزش اشخاصی است که علاقه مند به پیوستن به این صنعت می باشند.

image-about-us
image2-about-us

 هدف اصلی این مرکز ترکیب علم و عمل است چرا که هیچ کدام را نمی توان از حوزه حذف کرد . اعمال مدیریتی بدون پشتوانه عملی، نه تنها مارا به مقصود نمی رساند بلکه ضرر و زیان جبران ناپذیری به ما وارد می کند و در عین حال اگر علم مدیریت به عمل مدیریتی منتهی نشود اثربخش نخواهد بود.در برگزاری دوره ها کوشش شده تا استانداردهای بین المللی مورد توجه قرار گیرد .برای کسانی که دوره های این موسسه را با موفقیت طی نمایند گواهی معتبر از طرف وزارت فوق الذکر اعطا میگردد.امید است دراین راه بتوانیم رسالت خویش را به انجام برسانیم.

آموزش های عملی

هدف اصلی ما ترکیب علم و عمل است

دوره‌های بین المللی

ما یادگیری و رشد را حمایت میکنیم

برترین مدرسان

برای بهترین شدن با بهترین ها همراه شوید

تمرکز بین المللی

دانشجویان ما از سراسر کشور آمده اند.

رسالت ما

– کمک به ارتقای سطح فرهنگ و دانش گردشگری

– مشارکت در تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور

– همکاری در زمینه سازی مناسب برای مشارکت همه جانبه مردم در امر گسترش و اعتلای آموزش و پژوهش در کشور

– کمک به بالا بردن ظرفیت های نیروی انسانی گردشگری

– استفاده از امکانات و قابلیت های موجود در توسعه آموزش

– فراهم ساختن زمینه های جذب و گزینش افراد در شهرهای محل سکونت یا شهرهای نزدیک

دوره های آموزشی

دفاتر خدمات مسافرتی (آژانس‏ های مسافرتی) به‏ عنوان یکی از شاخه ‏های فعالیت‏ در صنعت گردشگری و از جمله واسطه ‏های مهم سفر بین تورگردان، شرکت‏ های حمل ‏و نقل، اقامتگاه ‏ها و مسافران شناخته می ‏شود. یکی از پُست‏ های کلیدی در هر آژانس مسافرتی، (مدیریت فنی) است که مسئولیت طراحی تور و نظارت بر بخش‏ های مختلف فروش را بر عهده دارند. شخصی که به‏ عنوان مدیریت فنی آژانس خدمات مسافرتی انتخاب و منصوب می‏ شود باید از توانایی ‏ها و مهارت‏ های قابل توجهی برخوردار باشد. فراخور این نیاز، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی حکومتی صنعت گردشگری در ایران، اقدام به برگزاری دوره‏ های (مدیریت فنی بند ب) کرده است که در این دوره آموزشی، آموزش‏ های لازم به افراد متقاضی برای این شغل ارائه می‏ شود. در حقیقت دوره آموزشی (مدیریت فنی بند ب) آژانس ‏های مسافرتی و گردشگری از دوره‌های مصوب گردشگری تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که با هدف آموزش اصول و مبانی مدیریت امور فنی دفاتر خدمات مسافرتی طراحی شده است. داشتن مدرک (مدیریت فنی بند ب) یکی از شرایط اولیه فعالیت آژانس ‏های گردشگری و مسافرتی است و بدون این مدرک هیچ آژانس مسافرتی حق و مجوز فعالیت نخواهد داشت.

دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی جهت آموزش اصول و مبانی راهنمایی در تورهای داخلی و خارجی بوده و یکی از دوره های کوتاه مدت گردشگری زیر نظر وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که در آن به مباحث مربوط به فرهنگ و تاریخ ایران پرداخته می شود. افرادی که تمایل دارند راهنمای تورهای تاریخی و فرهنگی شوند، با شرکت در این دوره آموزشی هرچه بیشتر با تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران زمین آشنا خواهند شد و اطلاعاتی جامع در مورد ایران کسب خواهند نمود. لازم به توضیح است با توجه به این که اطلاعات آموزش داده شده در این دوره تنها در مورد ایران است و موضوعات مربوط به کشورهای مقصد در حد اشاره در بعضی مباحث پرداخته می شود ، فراگیران پیش از سفر به سایر کشورها می بایست اطلاعات کافی را در مورد آن کشور کسب کنند. فعالیت و اشتغال در این حرفه بستگی زیادی به مهارت ها و توانایی های فردی هر شخص دارد.مسلما فراگیرانی که به صورت ذاتی احساس مسئولیت می کنند و از مهارتهای مختلفی برخوردار هستند شانس بیشتری برای ورود به بازار جهان گردی را دارند. یک راهنمای تور ایرانگردی و جهانگردی برای برگزاری سفر حتما نیاز به کارت راهنمای تور مورد تایید وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد زیرا با دریافت کارت، در صورت بروز حادثه، تحت پوشش بیمه قرار میگیرد. علاقه مندان پس از گذراندن این دوره‌ و پذیرفته شدن در آزمون‌های داخلی و جامع، قادر به دریافت کارت تورلیدری خواهند بود و می توانند به عنوان راهنمای تور فعالیت کنند.

بَلَدهای محلی نقش مهمی در هدایت، تأمین نیازمندی‌های مادی و معنوی گردشگران دارند و توانمندی هر یک از این افراد به جریان جهانگردی رونق می‌بخشد و عدم کارایی آن‌ها مانع از رشد و توسعه جهانگردی در کشورها می‌شود.با توجه به نقش مهمی که افراد بومی و بلدهای محلی در هدایت و تامین نیازمندی‌ های مادی و معنوی گردشگران ایفا می‌ کنند، بی شک توانمندی علمی و عملی هر یک از این افراد به روند آشنایی گردشگران با تاریخ، طبیعت، سنت‌ ها و آداب ‌و رسوم محلی در مناطق روستایی و فراهم آوردن فرصت بازدید از جاذبه ‌های گردشگری این مناطق کمک شایانی خواهد کرد که به رشد و توسعه گردشگری روستایی منجر می ‌شود. در همین راستا دوره آموزشی بلد محلی که یک از دوره های مصوب سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری است برای ارتقا سطح علمی و عملی افراد بومی مرتبط با گردشگران به ویژه صاحبان اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی و راهنمایان کوه برگزار میگردد.

هدف دوره :

کلیه راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی هر کشور و هر ملتی وظیفه خطیر معرفی فرهنگ ملت و کشور خود یا میزبان را به گردشگران دارند لذا بایستی خود ضمن دارا بودن خصوصیات اخلاقی و دشخصیتی عالی از معلومات بسیار گسترده عمومی و حتی تخصصی برخوردار باشند, با هر یک از گردشگرانی که میزبانی آنان را به عهده دارند حرفی درخور علایق و اعتقادات و مرتبط با روحیات و فرهنگ آنان برای گفتن داشته باشد . در این دوره فراگیران با روشهای مختلف تورگردانی , خصوصیات و تخصصهای خاصی که یک راهنمای عالی باید داشته باشد , روشهای برخورد با مسائل و مشکلات احتمالی آشنا می شوند تا بتوانند پس از طی مراحل قانونی و دریافت کارت راهنمایی از وزارت میراث فرهنگی , صنایع دستی و گردشگری و شرکت در سفرهای آموزشی به عنوان راهنمای همراه و کسب تبحر و تجربه مورد قبول به عنوان راهنمای گردشگری مستقلاً مشغول به کار گردند.

هتلها برای رسیدن به اهدافشان نیازمند منابع مختلف می باشند .یکی از مهمترین منابع هر هتل برای رسیدن به اهداف سازمانی منابع انسانی می باشد و توسعه منابع انسانی یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروزه توجه مدیران موفق و آینده نگر را به خود معطوف داشته است .آموزش کارکنان هتلها یکی از مهمترین روشهای توسعه منابع انسانی می باشد و هتلهایی که از مدیران آگاه و موفق بهره می گیرند ضرورت آموزش در هتلها را به درستی درک کرده اند و بهبود وتوسعه منابع انسانی را یکی از الزامات این صنعت قلمداد می کنند بطور کلی انسان مهمترین سرمایه و دارایی در همه هتلها می باشد . صنعت هتلداری صنعتی رو به تغییر است و این تغییر ادامه خواهد یافت. متناسب با این تغییرات، مدیریت هتل ها و نیز روند انجام فعالیت ها نیز باید شکل علمی و اصولی به خود بگیرند.گذراندن دوره آموزشی مدیریت عمومی در هتل می تواند به امنیت شغلی نیروی کار، در روند این تغییر اطمینان بیشتری ببخشد. دوره آموزشی مدیریت عمومی هتلداری از دوره های کوتاه مدت گردشگری مورد تصویب وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می باشد که جهت آموزش اصول و مبانی مدیریت هتل ها برگزار می گردد. علاقه مندان این دوره آموزشی در کنار فرا گرفتن اصول ومبانی هتلداری، از فرصت دست یابی به تجربیات اساتید نیز بهره مند می شوند.

در هر کشوری مردم دوست دارند با فرهنگ غذایی کشورهای دیگر آشنا شده و غذاهای آنها را امتحان کنند. این تنوع تنها به معنای ورود غذاهای ملل دیگر به هر کشوری نیست. بلکه تغییرات خاص و گاهی کوچک در غذاهای محلی هر کشور نیز می تواند این تنوع را برای مردم ایجاد کند. در کنار این به دلیل شاغل بودن بسیاری از مردان و زنان، تمایل به استفاده از غذاهای رستوران و فست فودها افزایش یافته است. همه این موارد ضرورت وجود آشپزهای ماهر و متبحر را اثبات می کند. بسیاری از آشپزها در گذشته به صورت تجربی وارد این شغل شده اند. اما امروزه آشپزی یک حرفه تخصصی شده است. برای ورود به این شغل باید تخصص و دانش لازم را آموخت. علاقه مندان می توانند پس از گذراندن مقطع دیپلم در صورت تمایل به رفتن به دانشگاه، می توانند در رشته مدیریت هتلداری که آشپزی زیرمجموعه آن است ادامه تحصیل دهند. افرادی که در رشته های دیگر تحصیل کرده اند و یا نمی خواهند به دانشگاه بروند، می توانند در آموزشگاه های خصوصی دوره های مختلف آشپزی را دیده و مدرک معتبر دریافت کنند. در کنار موارد بالا که دانش آشپزی را به علاقه مندان منتقل می کند، کسب تجربه در موفقیت آشپز بسیار مهم و موثر است. با کار عملی و تجربه است که او مهارت لازم را در آشپزی کسب می کند. بنابراین اگر فردی در خلال دوره های آموزشی، بتواند در جایی کار عملی کرده و آشپزی کند، در موفقیت آینده او بسیار تاثیرگذار است. موسسه پیشگامان آوا پارسه با در اختیار گذاشتن مواد اولیه تهیه غذا،این امکان را برای هنرجویان عزیز فراهم میکند که در کارگاه آشپزی به صورت عملی آموزش دیده و امکان مشارکت در تهیه غذا توسط هر هنرجو را فراهم میکند.

از حیث این که ایران پرمصرف ترین کشور در زمینه شیرینی، دسر و کیک است و کمبود نیروهای با مهارت شیرینی پزی و قنادی در کارگاه های قنادی ایران به وفور چشم میخورد ما بر آن آمدیم تا با دوره ای کوتاه مدت با استادی مجرب با سابقه بیش از۳۵ سال و یک دهه آموزش شیرینی پزی و قنادی گامی تازه نهیم و ایران کنونی را که تا کنون در راستای شیرینی پزی خانگی و اموزش شیرینی های قدیمی فعالیت داشته به سمت و سوی شیرینی پزی صنعتی به سبک قنادی سوق دهیم. از آنجا که در مراسم گوناگون (مانند اعیاد، جشن های عروسی، تولد، زیارت و حتی مراسم عزاداری ها) از انواع شیرینی ها، بیسکویت ها و کلوچه های محلی استفاده می شود لذا در هر زمان متقاضیان بسیاری خواهد داشت و می توان این شغل را تا چندین برابر افزایش داده و به تهیه شیرینی های خانگی اقدام نمود.

بازارکار و آینده شغلی

خانم های خانه دار و دوشیزگان محترم و آقایان علاقه مند و عزیزانی که مایلند با فراگیری حرفه ای شیرینی پزی به صورت حرفه ای در منزل یا خارج از منزل به کسب درآمد بپردازند , شاغلان در رشته قنادی و شیرینی پزی در قنادی های در حال کار

هدف دوره

خانم های خانه دار و دوشیزگان محترم و آقایان علاقه مند و عزیزانی که مایلند با فراگیری حرفه ای شیرینی پزی به صورت حرفه ای در منزل یا خارج از منزل به کسب درآمد بپردازند , شاغلان در رشته قنادی و شیرینی پزی در قنادی های در حال کار