درباره دوره

MBA گردشگري

معرفی دوره MBA In Tourism

اداره موفق یک کسب و کار چندان آسان نیست و ردیابی نیروهای دست اندرکار در رقابت امروز بسیار دشوار است.هدف از MBA انجام بهتر کسب کار میباشدکه در آن مدیریت کسب و کار به شیوه علمی‌ و کاربردی به دانش پژوهان آموخته می شود . MBA قصد دارد از خلاقیت و توانایی شما برای کارآفرینی و ایجاد فعالیت‌های جدید در درون سازمان استفاده کند.

MBA گردشگری برای چه کسانی مناسب است

مخاطبان این رشته شامل طیف وسیعی از دست اندرکاران صنعت گردشگری هستند و حوزه های مرتبط با آن به شرح زیر است :

  • مدیران،کارشناسان و شاغلین در دفاتر خدمات مسافرتی و صدور بلیط.
  • مدیران، کارشناسان و شاغلین در هتل ها و سایر مراکز اقامتی کشور.
  • راهنمایان و طراحان تورهای خارجی و داخلی.
  • مدیران و کارشناسان سازمان های دولتی در حوزه های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری.
  • مدیران و کارشناسان حمل و نقل، مناطق آزاد، شهرداری ها و سایر دستگاهها.
  • دانشجویان گردشگری و سایر رشته ها که قصد ورود به دنیای کسب و کار گردشگری را دارند.
  • علاقمندانی که دارای زمینه های تحصیلی و شغلی غیر گردشگری هستند و مایل اند وارد این حوزه شوند.

سرفصل‌های دوره

  • مدیریت گردشگری
  • رفتار و منابع سازمانی
  • اقتصاد گردشگری
  • مدیریت بازاریابی
  • مدیریت مالی
  • مدیریت استراتژی
  • مدیریت مقاصد و جاذبه‌های گردشگری
  • برنامه ریزی گرشگری

ویژگی ها و مزایای دوره

  • بهره‌مندی از دانش اساتید برتر و با سابقه کاری فعال در کسب و کار گردشگری کشور
  • برقراری ارتباطات کاری و حرفه‌ای بین فعالان و مدیران گردشگری کشور
  • برگزاری سمینارها و کارگاه‌های تخصصی گردشگری و ارتقای مهارت‌های کاربردی دانش‌پذیران
  • توجه به کیفیت دوره‌های آموزشی و تمرکز بر مهارت‌های کاربردی با توجه به محیط کسب و کار گردشگری
  • امکان تحصیل در گرایش‌های تخصصی خدمات مسافرتی، هتلداری، بازاریابی و تبلیغات گردشگری بر مبنای علاقه و یا حرفه دانش‌پذیران
  • امکان ادامه تحصیل دانش آموختگان دوره MBA گردشگری در دوره هایPostMBA گردشگری و DBA گردشگری
  • امکان ترجمه رسمی مدرک پایان‌دوره و ارائه به دانشگاه‌های خارجی

آموزه ‌هاي دوره

  • شناخت سیستم صنعت گردشگری و محیط کسب و کار
  • شناخت فرصت‌ها و چالش‌های کسب و کار گردشگری
  • مدل های تصمیم گیری در کسب و کارهای گردشگری
  • آشنایی با منابع و پتانسیل‌های گردشگری کشور
  • تکنیک های پیشرفته تحقیقات بازار و مخاطب شناسی گردشگران
  • تکنیک های پیشرفته برندسازی و تبلیغات گردشگری
  • تکنیک‌های مدیریت عمومی و سازمانی گردشگری
  • فنون و مهارت های مدیریت منابع انسانی در صنعت گردشگری
  • برنامه‌ریزی راهبردی گردشگری
  • شناخت محیط ملی و بین‌المللی تجارت گردشگری
  • فنون و مهارت‌های تامین منابع مالی و مدیریت سرمایه
  • امکان سنجی و تدوین طرح های توجیهی گردشگری
  • فنون و مهارت های مذاکرات تجاری گردشگری
  • فنون و مهارت های فروش محصولات و خدمات گردشگری
  • قوانین، مقررات و ضوابط کاربردی تجارت در گردشگری
  • مدیریت کیفیت خدمات گردشگری
  • سیستم های اطلاعاتی و مدیریت ارتباط با مشتریان