کشور چین قصد دارد برای مقابله با آلودگی هوا، بزرگترین شهر جنگلی جهان را با حداقل ۴۰ هزار درخت و یک میلیون پوشش گیاهی بسازد.به دنبال تصمیم ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای حذف آمریکا از موافقت‌نامه آب و هوای پاریس و افزایش نگرانی‌ها درباره آینده کره زمین، کشور چین تصمیم دارد تا شهری جنگلی بسازد که بتواند با این حجم از‌ آلودگی‌ها مقابله کند.شهر جنگلی

«استفانو بوئری» طراح سرشناس ایتالیایی این شهر را در لیوجو واقع در استان گوانگ‌جو اجرا می‌کند. پروژه دو آسمان‌خراش جنگلی عمودی بوئری در سراسر دنیا شناخته شده است. اولین جنگل‌های عمودی در آسیا در شهر نانجینگ چین واقع شده‌اند.

ساخت آسمان خراش‌های پوشیده از گیاهان و قرار دادن آنها در کنار ساختمان‌های دیگر می‌تواند به کاهش آلودگی شهرها کمک کند.

این شهر پس از ساخته شدن میزبان یک جمعیت ۳۰ هزار نفری خواهد بود. گیاهان و درختان این شهر جنگلی، سالانه ۱۰ هزار تن CO2 و ۵۷ تن آلاینده را جذب می‌کنند و در مقابل در هر سال چیزی معادل ۹۰۰ تن اکسیژن تولید می‌کنند.

علاوه بر کاشت این ۴۰ هزار درخت، یک میلیون گیاه که شامل ۱۰۰ گونه متفاوت است، در این شهر کاشته خواهد شد.

انتشار گیاهان نه تنها در پارک‌ها، باغ‌ها و در امتداد خیابان‌ها، بلکه در نمای ساختمان‌ها باعث می‌شود که شهر جنگلی به طرز قابل توجهی به بهبود هوا کمک کند.

ساخت شهر جنگلی یکی از مدرن‌ترین راه‌کارهای مبارزه با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ جهان است که با توجه به روند گرم شدن کره زمین در آینده‌ای نزدیک در دیگر شهرهای بزرگ جهان نیز اجرا خواهد شد.

شهر جنگلی