فرانسوی ها از پانزدهم فروردین تا نیمه خرداد امسال با ۶ هزار گردشگر، سهم ۳۷ درصدی بیشترین بازدید کننده از کاشان را به خود اختصاص دادند.ورود 6 هزار گردشگر فرانسوی به کاشان

مسئول کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات کاشان با بیان این که اهالی ۶۸ کشور جهان این شهرستان را برای دیدن انتخاب کردند، گفت: فرانسوی ها از پانزدهم فروردین تا نیمه خرداد امسال با ۶ هزار گردشگر، سهم ۳۷ درصدی بیشترین بازدید کننده را به خود اختصاص دادند.

علیرضا عبدالله زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا و هلند به ترتیب در صدر آمار بازدیدکنندگان از مکان های تاریخی شهرستان کاشان قرار دارند.

وی افزود: گردشگران کشورهای اسپانیا، چین، هنگ کنگ، بلژیک، سوئیس، انگلیس و تایلند نیز در جایگاه های بعدی ورود به شهرستان کاشان قرار گرفته اند.

دبیر کمیته گردشگری الکترونیک کاشان خاطرنشان کرد: ورود این گردشگران خارجی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، ۱۶ هزار و ۳۲۱ گردشگر خارجی در این مدت به شهرستان کاشان وارد شدند که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۱۰ هزار و ۳۱۴ نفر بود.

در شهرستان کاشان بیش از یک هزار و ۷۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که از این شمار تاکنون ۲۱۳ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

باغ تاریخی فین کاشان در سال ۱۳۹۰ در فهرست یونسکو به ثبت جهانی رسید.