در نخستین روز از هفته میراث‌فرهنگی، کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 در لاهیجان مورد استقبال پرشور و صمیمی مسئولین و مردم گیلان قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، در این راستا برنامه‌ای از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان ترتیب داده شده بود که در این برنامه که گروه‌های نمایشی آذربایجانی و گیلانی حضور داشتند.

کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 با هدف جریان‌سازی این رویداد فراملی و حمایت از کالای ایرانی، گروهی متشکل از هنرمندان و صنعتگران  آذربایجان‌شرقی و آذربایجان‌غربی در همه مناطق کشور هدایت شدند و به  معرفی جاذبه‌های گردشگری و صنایع‌دستی در دو استان پرداختند.

این کاروان علاوه‌بر معرفی ظرفیت‌های گردشگری و عرضه سوغات و صنایع‌دستی تبریز و استان آذربایجان‌شرقی، با اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری و موسیقی محلی آذربایجان‌شرقی در جمع گردشگران و شهروندان شهرهای مختلف، فرهنگ غنی و فولکلور(فرهنگ مردم)‌ آذربایجان را معرفی می‌کند.

در تدوام این حضور، کاروان سفیران گردشگری تبریز 2018 روز دوشنبه 24 اردیبهشت  با حضور در شهر زیبای لاهیجان از جاذبه‌های گردشگری این شهر بازدید و در ادامه به اجرای نمایش‌های آئینی و بومی و صنایع‌دستی پرداختند.

برگزاری این رویداد فرهنگی می‌تواند زمینه را برای معرفی دقیق‌تری از موقعیت‌های کمتر شاخته شده کشورمان را فراهم می‌کند در نتیجه سبب توسعه گردشگری به‌ویژه در زمان‌های غیر پیک پیک سال و به ارتقای سفر را در پی خواهد داشت.

کاروان سفیران گردشگری تبریز ۲۰۱۸ پس از اجرا در لاهیجان، از آستارا خارج خواهند شد و روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت با ورود به استان اردبیل، در ورودی منطقه نمونه گردشگری شورابیل رأس ساعت ۱۶ به اجرای برنامه خواهند پرداخت