رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بخش حقوقی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آخرین ویرایش‌های اساس‌نامه تشکل‌های گردشگری را انجام می دهد.

محمد قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار  کرد: در رابطه با قانون نظام صنفی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مکلف به تشکیل جوامع تشکل‌های گردشگری شد. بر همین اساس مجلس شورای اسلامی در قانون اصلاحاتی را انجام داد و در برنامه پنج ساله ششم نیز این موضوع گنجانده شد که تشکل‌های گردشگری خارج از شمول قانون نظام صنفی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی تشکیل شوند.

رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با بیان اینکه بیشتر از این که به دنبال تشکیل انجمن هتلداران باشیم به دنبال آن هستیم که جامعه هتلداران را تشکیل دهیم، اضافه کرد: در حال حاضر از دست‌اندرکاران حوزه هتلداری دعوت کردیم تا کارشناسان و فعالان این حوزه نظراتشان را برای تدوین اساس‌نامه اعلام کنند.

وی ادامه داد: اکنون بخش حقوقی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آخرین ویرایش‌های این اساس‌نامه را انجام می دهد. به محض اینکه این اساس‌نامه نهایی شود هیات‌های موسس در قالب تشکل‌های مختلف هتل آپارتمان‌داران، مهمان‌پذیران و هتل داران و دفاتر خدمات مسافرتی تشکیل خواهد شد، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.