رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، بناهای تاریخی را یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌ها برای گردشگری کشور می‌داند و معتقد است: احیای بناهای تاریخی در توسعه صنعت گردشگری کشور نقش موثری دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صندوق احیا و بهره‌برداری از آثار تاریخی، علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: با توجه به اینکه کشور ما یک کشور اسلامی است موضوع گردشگری کشور ما مبتنی بر گردشگری حلال است، یعنی تفریحات‌مان گناه‌آلود نیست، بنابر این یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های ما حوزه ابنیه تاریخی، میراث‌فرهنگی و تمدن کشور است.

علی‌اصغر مونسان

او با بیان این‌که هرچه به موضوع میراث‌فرهنگی بپردازیم این موضوع به توسعه گردشگری کمک می‌کند، ادامه داد: اکنون کشورهایی با تاریخ و جغرافیای محدود، برای خودشان موضوعات مصنوعی تولید می‌کنند، اما خوشبختانه کشور ما با ظرفیت‌های متعدد سایت‌های تاریخی و ابنیه تاریخی که نشان‌دهنده تمدن کهن ماست، مورد اقبال گردشگران فرهنگی است.

وی با اشاره به ویژگی‌هایی گردشگری فرهنگی، بیان کرد: گردشگران فرهنگی که عمده گردشگران ورودی ما در این بخش هستند، درآمد خوبی برای کشور ایجاد می‌کنند، بنابراین رسیدگی به ابنیه تاریخی و میراث‌فرهنگی جزو اولویت‌های اصلی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور است.

معاون رئیس‌جمهور  ادامه داد: ما باید در نگاه مدیران رده بالای کشور نسبت به فعالیت‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، تغییر ایجاد کنیم و نشان دهیم که می‌توانیم در حوزه اقتصاد و در شاخصه‌هایی مانند تولید ناخالص داخلی و اشتغال نقش ایفا کنیم و مرکز درآمد کشور باشیم.

مونسان با تاکید بر این‌که این اقدامات به‌شکل مناسب جلو رفته و سرعت این تغییر نگاه رشد مناسبی داشته است، افزود: ما در این فاصله چهار مصوبه خوب از هیئت دولت گرفته‌ایم و توانسته‌ایم گردشگری را به عنوان یکی از بخش‌های مهم در مبحث اشتغال فراگیر در بودجه ۹۷ مورد توجه قرار دهیم، همچنین در زمینه اشتغال روستایی با توجه به اینکه ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده سازمان میراث‌فرهنگی توانسته دو سهم ۱۰درصدی را برای صنایع‌دستی و گردشگری دریافت کند.