باستان شناسان موفق به کشف دو جسد مومیایی در دو گور بزرگ با قدمت ۳۵۰۰ سال در پایتخت امپراطوری مصر باستان شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از فاکس‌نیوز، «خالد الانانی»، وزیر آثار باستانی کشور مصر از کشف دو مومیایی با قدمت چند هزار سال در شهر جنوبی اقصر خبر داد که درون دو گور و در پارچه‌ای از جنس کتان پیچید شده بودند و درون یکی از گورها نام “توتمس یکم”، یکی از فراعنه سلسله هجدهم مصر باستان حکاکی شده است.

وزیر آثار باستانی مصر افزود: این یک اکتشاف بسیار مهم است، چرا که درون هر دو گور مجموعه‌ای بسیار غنی از اشیاء تدفینی قرار دارد و یکی از آنها شامل یک مجسمه رنگ شده یک زن و به شکل ازیریس الهه زندگی پس از مرگ در مصر باستان است.

این گورها در کرانه باختری رود نیل و در گورستان نجیب زادگان و مقامات قرار دارد و جدیدترین اکتشاف در شهر اقصر است که برای داشتن معابد و گورهای باستانی مربوط به سلسله‌های گوناگون تاریخ مصر باستان معروف است.

باستان‌شناسان همچنین موفق به کشف سکه‌های مخصوص مراسم تدفین، ماسک‌های رنگ‌شده مخصوص این مراسم، ظروف گلی و مجموعه‌ای از ۴۵۰ مجسمه در این دو گور شدند.

مقامات مصری امیدوارند با این اکتشاف جدید بتوانند سر و سامانی به اوضاع گردشگری خود بدهند که پس از حملات تروریستی و ناآرامی‌های سیاسی در این کشور از سال ۲۰۱۱ به بعد، صدمات جدی متحمل شد است.

انتهای پیام