فرمانده انتظامی استان کرمان، گردشگری را از پدیده‌های اقتصادی عصر کنونی دانست و گفت: پلیس می‌داند صنعت گردشگری سومین پدیده اقتصادی در توسعه جوامع محسوب می‌شود و از عوامل موثر مبارزه با فقر است و از همین‌رو از توسعه اقتصادی، برای کاهش ناامنی ها و نارضایتی‌ها حمایت می‌کند.

57324615

به گزارش ایسنا، سردار «رضا بنی‌اسدی‌فر» در نشست کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان افزود: درخواست کمیسیون مبنی بر راه‌اندازی پلیس گردشگری را بر اساس مصادیق موثر و راهگشا جمع‌بندی، اولویت‌بندی و بر اساس پیشنهاد مشخص به ناجا ارسال می‌کنیم تا به ستاد کل نیروهای مسلح ارسال و در یک فرآیند مشخص پاسخ داده شود.

وی به برگزاری دو دوره دو صحرانوردی با حضور دونده‌های کشورهای مختلف در کویر کرمان اشاره کرد و گفت: در این مسابقات پلیس کمترین حضور را داشت تا دوندگان احساس ناامنی نکنند اما پلیس در پوشش‌های مختلف و بدون ظاهر و لباس خود، به شیوه و اشراف اطلاعاتی، کار خود را پیش برد.

بنی‌اسدی‌فر، افزود: اگر پلیس در خصوص برخی اطلاعات، موضوعات و جرائم خشن اطلاع‌رسانی انجام ندهد، ممکن است این رویدادها در شبکه‌های مجازی بازتاب بدتری داشته باشد و احساس ناامنی را در جامعه به وجود آورد.

وی در رابطه با درخواست فعالان حوزه گردشگری مبنی بر به روز شدن آئین‌نامه اماکن عمومی نیروی انتظامی گفت: بسیاری از قوانین ما منسوخ شده که این موضوع را به مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ارسال کردیم تا در مجلس پیگیری و اصلاح شود و از سوی دیگر نیز استاندار کرمان در زمینه احصا قوانین مزاحم در همه حوزه‌ها نیز اقداماتی انجام داده است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در پاسخ به برخی انتقادات در این نشست مبنی بر تسلط نداشتن نیروهای پلیس به زبان انگلیسی در برخی مکان‌هایی که ارتباط بیشتری با گردشگران دارند، افزود: مجموعه پلیس مانند بسیاری حوزه‌های دیگر در این زمینه ضعف دارد که سعی می‌کنیم نیروهای آشنا با زبان انگلیسی را شناسایی و در موارد مربوط به گردشگری به کار بگیریم.

فرمانده انتظامی استان کرمان در رابطه با آموزش رانندگان تاکسی به‌ویژه در زمینه برخورد با گردشگران تصریح کرد: باید دوره‌های آموزشی برگزار و مشکلات آن‌ها جمع‌آوری و سپس با رانندگان متخلف برخورد شود.

وی در بخش دیگری با بیان این‌که استان کرمان در سال گذشته رتبه برتر را در ارزیابی امنیتی کشور به دست آورد، گفت: پلیس مسئول نظم و انضباط جامعه و تابع قانون و سلسله مراتب است و در این راستا هرگونه حرکت و اقدام پلیس، در راستای آرامش و امنیت جامعه محسوب می‌شود.

این مقام ارشد انتظامی سامانه 197 را آسان‌ترین روش برقراری ارتباط با پلیس برای مطرح کردن شکایت‌ها و ارائه نظرات، پیشنهادات و قدردانی از نیروهای پلیس عنوان کرد و از مردم و فعالان مجموعه‌های مختلف درخواست کرد همه موارد را به پلیس اطلاع دهند.

بنی‌اسدی‌فر، در زمینه وجود برخی مراکز و خانه‌های گردشگری در سطح استان که بدون مجوز فعالیت می‌کنند، یادآور شد: نیروی انتظامی باید از وجود چنین مراکزی اطلاع داشته باشد تا بتواند برخورد لازم را انجام دهد که فعالان این حوزه به ویژه سازمان میراث فرهنگی باید اطلاعات مربوط به این مراکز را در اختیار پلیس قرار دهد.