معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری گفت: در برنامه ششم که دولت آن را تهیه کرده مشخص شده است که دولت باید سالانه برای 5000 روستا برنامه‌ریزی اقتصادی داشته باشد و سالانه 380 هزار شغل در روستاها ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، زرگر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری اولین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا اظهار کرد: اصفهان محوری‌ترین شهر گردشگری ایران است و این یکی از دلایل انتخاب اصفهان برای میزبانی جشنواره بوده است.57541398

وی افزود: در برنامه ششم که دولت آن را تهیه کرده مشخص شده است که دولت باید سالانه برای پنج هزار روستا برنامه‌ریزی اقتصادی داشته باشد و سالانه 380 هزار شغل در روستاها ایجاد کند.

وی گفت: سرانه پیشنهادی سال نخست برای هر شغل 30 میلیون تومان است که حدود 11 هزار میلیارد تومان منابع نیاز است و تا اواخر شهریور ماه منابع آن در اختیار سیستم عامل قرار می‌گیرد.

زرگر افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد روستایی در برنامه‌های دولت انجام شده است. حدود 60 هزار طرح در حوزه صنایع دستی، دو هزار مورد بوم گردی در حوزه گردشگری و به ارزش 16 هزار میلیارد تومان طرح آماده برای این کار در حوزه روستا وجود دارد.

وی تصریح کرد: نرخ رشد جمعیت در روستاها منفی 0.7 درصد شده که ناشی از مهاجرت بی رویه از روستاها است، در حالی که 11 میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد. امید است روزی روستائیان به جای گرفتن یارانه مالیات دهند که ناشی از توان فکری، علمی، فنی و اقتصادی خودشان باشد و به عزت قبلی خود بازگردند.

جهانگردی هتلداری پیشگامان آوا پارسه