معرفی دوره مدیریت فنی دفاتر مسافرتی (بند ب)

دفاتر خدمات مسافرتی (آژانس‏ های مسافرتی) به‏ عنوان یکی از شاخه ‏های فعالیت‏ در صنعت گردشگری و از جمله واسطه ‏های مهم سفر بین تورگردان، شرکت‏ های حمل ‏و نقل، اقامتگاه ‏ها و مسافران شناخته می ‏شود. یکی از پُست‏ های کلیدی در هر آژانس مسافرتی، (مدیریت فنی) است که مسئولیت طراحی تور و نظارت بر بخش‏ های مختلف فروش را بر عهده دارند.

شخصی که به‏ عنوان مدیریت فنی آژانس خدمات مسافرتی انتخاب و منصوب می‏ شود باید از توانایی ‏ها و مهارت‏ های قابل توجهی برخوردار باشد. فراخور این نیاز، وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی حکومتی صنعت گردشگری در ایران، اقدام به برگزاری دوره‏ های (مدیریت فنی بند ب) کرده است که در این دوره آموزشی، آموزش‏ های لازم به افراد متقاضی برای این شغل ارائه می‏ شود.

در حقیقت دوره آموزشی (مدیریت فنی بند ب) آژانس ‏های مسافرتی و گردشگری از دوره‌های مصوب گردشگری تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که با هدف آموزش اصول و مبانی مدیریت امور فنی دفاتر خدمات مسافرتی طراحی شده است.

داشتن مدرک (مدیریت فنی بند ب) یکی از شرایط اولیه فعالیت آژانس ‏های گردشگری و مسافرتی است و بدون این مدرک هیچ آژانس مسافرتی حق و مجوز فعالیت نخواهد داشت.

نحوه دریافت کارت مدیریت فنی بند ب

داوطلب برای اینکه بتوانید گواهینامه رسمی این دوره دریافت نمائید باید در آزمون‌های مربوط به این دوره شرکت کرده و نمره قبولی دریافت کند.

آزمون‌های این دوره شامل موارد زیر است:

  1. آزمون داخلی : آزمون پایان ترم موسسه که بعد از اتمام کلاس ها برگزار میگردد.
  2. آزمون جامع : این آزمون زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به صورت سراسری در مرداد و بهمن هر سال برگزار می شود . لازم به ذکر است فراگیران در صورت عدم موفقیت در آزمون (در یک یا چند درس)، تنها تا ۲ بار دیگر امکان شرکت در آزمون‌های بعدی را خواهند داشت.
  3. آزمون مصاحبه زبان انگلیسی : این آزمون زیر نظر وزارت میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود. آزمون زبان 2 بار در سال برگزار می‌شود و قبولی در آن از شروط دریافت گواهینامه پایان دوره می‌باشد.
دفاترخدمات مسافرتی و گردشگری_موسسه بین المللی جهانگردی و هتلداری آوا پارسه

آیین نامه تحصیلی فراگیران پیشگامان آوا پارسه

مدت دوره: 7 الی 8 ماه

زمان برگزاری: یکشنبه ها ساعت 14 الی 18

شرایط لازم جهت ثبت نام

دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل لیسانس(محدودیت رشته ندارد)

مدارک لازم جهت ثبت نام دوره مدیریت فنی دفاترمسافرتی(بندب) :

  1. چهار قطعه عکس 4*3
  2. فتوکپی کارت ملی 2 برگ
  3. فتوکپی شناسنامه ۲ برگ (صفحه اول)
  4. فتوکپی مدرک تحصیلی ۲ برگ

زمان صدور مدرک دوره (مدیریت فنی بند ب)

متقاضیان پس از شرکت در کلاس ‏ها و کسب حداقل نمره قبولی در آزمون‏ داخلی، آزمون جامع، آزمون مصاحبه زبان انگلیسی،  دوره کارآموزی را در یکی از دفاتر خدمات مسافرتی نیز بگذرانند. بعد از طی این مراحل و تکمیل کلیه مدارک، کارنامه وی صادر شده و پرونده تکمیلی از سوی مؤسسه جهت صدور گواهینامه پایان دوره آموزشی به دفتر آموزش وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارسال می ‏گردد.

بعد از صدور گواهینامه، فرد می ‏تواند برای دریافت آن اقدام نماید.