معرفی دوره مدیریت تأسیسات گردشگری(مدیریت واحدهای اقامتی- مدیریت هتلداری)

در اهميت صنعت هتلداری همين بس که مترادف است با آبروی ملی. امروزه آموزش و بهسازی منابع انسانی بعنوان یکی از استراتژی های اصلی دستیابی به سرمایه انسانی و سازگاری مثبت با شرایط تغییر بعنوان دو مزیت رقابتی سازمانها ، قلمداد میشود و از این رو جایگاه و اهمیت راهبردی آن در بقاء و توسعه صنعت هتل داری نمایان شده است .

هتلها برای رسیدن به اهدافشان نیازمند منابع مختلف می باشند .یکی از مهمترین منابع هر هتل برای رسیدن به اهداف سازمانی منابع انسانی می باشد و توسعه منابع انسانی یکی از مهمترین موضوعاتی است که امروزه توجه مدیران موفق و آینده نگر را به خود معطوف داشته است .

آموزش کارکنان هتل ها یکی از مهمترین روش های توسعه منابع انسانی می باشد و هتل هایی که از مدیران آگاه و موفق بهره می گیرند ضرورت آموزش در هتلها را به درستی درک کرده اند و بهبود وتوسعه منابع انسانی را یکی از الزامات این صنعت قلمداد می کنند بطور کلی انسان مهمترین سرمایه و دارایی در همه هتل ها می باشد .

یا باید از آن استفاده کرد یا آن را از دست داد .با این عنوان مسائل کلیدی بسیاری از هتلها در ارتباط با نحوه مدیریت و کنترل بر منابع انسانی مورد بررسی قرار می گیرد . تعیین نیازهای آموزش اولین گام برنامه ریزی آموزش کارکنان و در واقع عامل ایجاد و تضمین اثربخشی کارکرد آموزش و بهسازی است.

صنعت هتلداری صنعتی رو به تغییر است و این تغییر ادامه خواهد یافت. متناسب با این تغییرات، مدیریت هتل ها و نیز روند انجام فعالیت ها نیز باید شکل علمی و اصولی به خود بگیرند.

گذراندن دوره آموزشی مدیریت عمومی در هتل می تواند به امنیت شغلی نیروی کار، در روند این تغییر اطمینان بیشتری ببخشد. دوره آموزشی مدیریت تأسیسات گردشگری(هتلداری) از دوره های کوتاه مدت گردشگری مورد تصویب وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می باشد که جهت آموزش اصول و مبانی مدیریت هتل ها برگزار می گردد.

علاقه مندان این دوره آموزشی در کنار فرا گرفتن اصول ومبانی هتلداری، از فرصت دست یابی به تجربیات اساتید نیز بهره مند می شوند.

دراین دوره 184ساعته فراگیران با گذراندن کلاس های تئوری و عملی  با مباحث زیر آشنا می شوند .

منابع درسی آزمون جامع :

  1. شناخت صنعت گردشگری
  2. مدیریت و سرپرستی در تأسیسات گردشگری
  3. آشنایی با اصول و ابزارهای بازاریابی و تبلیغات
  4. مدیریت و نظارت بربخش پذیرش
  5. مدیریت و نظارت بربخش خانه داری
  6. مدیریت و نظارت بربخش پذیرایی
  7. مهارت های فردی  وارتباطی در تأسیسات گردشگری
  8. قوانین و مقررات و ضوابط تأسیسات گردشگری
  9. مدیریت کیفیت و رضایت مشتریان

آیین نامه تحصیلی فراگیران پیشگامان آوا پارسه

مدت دوره: 6 الی 7 ماه

زمان برگزاری : سه شنبه ها ساعت ۱۴ الی ۱۸

الزامات یا پیش نیاز ها

علاقه به فعالیتهای خدماتی , سلامت کامل روحی و جسمی , خوش رویی و روحیه بالای میهمان نوازی. دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم برای فراگیران این دوره جهت صدور گواهی نامه الزامی است .

توصیه ها : آشنایی به هر چند زبان خارجی گامی است برای موفقیت هر چه بیشتر فراگیران.

مدارک لازم جهت ثبت نام دوره مدیریت تأسیسات گردشگری (هتلداری)

  1. چهار قطعه عکس 4*3
  2. فتوکپی کارت ملی ۲ برگ
  3. فتوکپی شناسنامه ۲ سری (تمام صفحات)
  4. فتوکپی مدرک تحصیلی ۲ برگ ( دیپلم و بالاتر)

شرط صدور گواهینامه پایان دوره

پس از قبولی در آزمون مربوطه وگذراندن دوره کاروزی و ارائه مدرک دیپلم(حداقل) گواهینامه مدیریت تأسیسات گردشگری(هتلداری) از طرف وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری صادر خواهد شد.