دوره بین المللی ویژه علاقمندان به قنادی، شیرینی پزی و مهاجرت

از حیث این که ایران یکی از پرمصرف ترین کشورها در زمینه شیرینی، دسر و کیک است و کمبود نیروهای با مهارت شیرینی پزی و قنادی در کارگاه های قنادی ایران به وفور چشم میخورد ما بر آن آمدیم تا با دوره ای کوتاه مدت با استادی مجرب با سابقه بیش از۳۵ سال و یک دهه آموزش شیرینی پزی و قنادی گامی تازه نهیم و ایران کنونی را که تا کنون در راستای شیرینی پزی خانگی و اموزش شیرینی های قدیمی فعالیت داشته به سمت و سوی شیرینی پزی صنعتی به سبک قنادی سوق دهیم.

از آنجا که در مراسم گوناگون (مانند اعیاد، جشن های عروسی، تولد، زیارت و حتی مراسم عزاداری ها) از انواع شیرینی ها، بیسکویت ها و کلوچه های محلی استفاده می شود لذا در هر زمان متقاضیان بسیاری خواهد داشت و می توان این شغل را تا چندین برابر افزایش داده و به تهیه شیرینی های خانگی اقدام نمود.

هدف دوره

شناسایی فراگیران و علاقه مندان با هنر شیرینی پزی و انواع متنوع شیرینی ها ی اروپایی و  سنتی ایرانی . فعالیت در منزل به منظور خود اشتغالی و صرفه جویی در هزینه های سبد خانواده . پیشرفت شاغلین در زمینه های حرفه ای مرتبط جهت آشنایی آکادمیک و پراکتیکال با این هنر و نیل به پیشرفت ها و ارتقا شغلی .

بازارکار و آینده شغلی

خانم های خانه دار و دوشیزگان محترم و آقایان علاقه مند و عزیزانی که مایلند با فراگیری حرفه ای شیرینی پزی به صورت حرفه ای در منزل یا خارج از منزل به کسب درآمد بپردازند , شاغلان در رشته قنادی و شیرینی پزی در قنادی های در حال کار .

خلاصه ای از موارد آموزشی

  1. آشنایی مقدماتی با انواع وسایل شیرینی پزی به صورت شفاهی
  2. طرز تهیه انواع شیرینی ها و کیک ها (تر،خشک،سنتی،پای،تارت،دسرها…)
  3. نحوه رعایت کردن بهداشت جهت تهیه هر یک از شیرینی ها
  4. نحوه تزئین هر یک از شیرینی ها، کیک ها جهت زیباتر شدن و جذب مشتری

آیین نامه تحصیلی هنرجویان پیشگامان آوا پارسه

مدت دوره : ۴ الی ۵ ماه

زمان برگزاری : یکشنبه ها ۹ الی ۱۳

مدارک لازم جهت ثبت نام دوره قنادی و شیرینی پزی :

  1. چهار قطعه عکس ۴*۳
  2. فتوکپی کارت ملی ۲ برگ
  3. فتوکپی شناسنامه ۲ سری (تمام صفحات)
  4. فتوکپی مدرک تحصیلی ۲ برگ (ابتدایی تا دکتری)

شرط صدور مدرک پایان دوره

آزمون تئوری : در پایان دوره از هنرجویان آزمون کتبی توسط استاد موسسه از مباحث گفته شده در طی دوره ، برگزار میگردد.

آزمون عملی : هنرجویان می بایست از شیرینی های آموزش داده شده در طی دوره یکی را به دلخواه درست کرده و به استاد مربوطه ارائه دهند.

پس از قبولی در آزمون های تئوری و عملی گواهینامه قنادی و شیرینی پزی از طرف وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری صادر خواهد شد.